Cum spunem povești? Ce poveste alegem? Workshop de psihoterapie integrativă

📖Workshop de psihoterapie integrativă (10 credite):
Cum spunem povești? Ce poveste alegem?
Semnificații și maniere de educație cu ajutorul poveștilor cu Dr. Psih. Gina Chiriac
Când: 23 noiembrie 2019, ora 10:00- 18:30
Unde: Atma Center București, Str. Vasile Lascăr, nr. 206
📍Taxă workshop: 350 lei

Mai avem sau nu nevoie de povești? Care este rolul lor în educația copiilor? Cum spunem povești și ce povești alegem?
Trăim într-o lume agitată, în care tehnologia pare că ne oferă tot ce avem nevoie. De ce am mai căuta povești, când putem să avem clipuri cu un singur click? În cadrul Workshopului Cum spunem povesti? Ce povesti alegem? Semnificații și maniere de educație cu ajutorul poveștilor, susținut de Dr. Psih. Gina Chiriac, vom afla răspunsul la toate aceste întrebări și vom descoperi importanța lor.

Cine nu a auzit de povestea Cenușăresei? Această scriere își are originile într-un manuscris vechi de 3000 de ani în China. Și totuși povestea a făcut înconjurul lumii. Ce a avut impact de fapt în perioada copilăriei este faptul că în povești și basme, se sedimenteaza primele fundamente psihologice. Copiii înțeleg care e diferența dintre bine și rău, lucru ce se va desăvârși într-un cod etic în adolescență și maturitate.

Creierul unui copil este ca un burete și absoarbe informații până la vârsta de 7 ani, informații ce ii vor clădi fundamentul personalității sale. De aceea, educația primită este cel mai important lucru în a crește copii sănătoși psihic și fizic.

Workshopul Semnificații și maniere de educație cu ajutorul poveștii aduce în prim plan structura psihică fundamentală a copilului și cum poate fi ea îmbunătățită.
Chiar dacă informația rapidă de pe internet este vitală, crearea unei legături puternice între copil și părinți, când îi sunt citite povești, surclasează acest fapt. Copiii au nevoie de tablete, calculatoare, pentru a învăța mai ușor, dar părinții au nevoie de a cunoaște anumite concepte etice fundamentale și de a face paralele și conexiuni independent de altă formă de inteligență.
Învățam să ne punem întrebări out of the box rupte de tradiția în care am fost crescuți: Oare ce simte copilul de patru ani când Lupul o mănâncă pe bunicuța?
Oare ce simte o fetița când afla ca o alta fetița este trimiăa sa fie omorâtă de “mama vitregă”?

În cadrul acestui workshop vom învață:
– Ce povești să citim copiilor și semnificațiile lor. Cum sunt traduse mental aceste imagini de către copil și ce analogii va face.
– Cum să spunem povești.
– Cum folosim limbajul verbal și nonverbal.
– Ce intonație să folosim.
– Care este mesajul subconștient pe care îl transmite copiilor
Vom face analiza mesajelor la nivel subconștient a câtorva dintre poveștile cunoscute
– Vom descoperi emoțiile pe care le transmitem copiilor
– Ce povești terapeutice se pot spune în cabinet și care este puterea exemplului.

Beneficii:
– Se creează o legătură mai puternică părinte-copil
– Copilul își dezvoltă conceptele etice
– Copilul își dezvoltă imaginația, creativitatea și intuiția
– Copiii înțeleg simbolistica personajelor
– Copiii dezvoltă un interes pentru cultură, literatură, artă, prin curiozitatea stârnită de povești
– Părinții pot retrăi bucuria poveștilor și pot petrece timp prețios cu cei mici
– În cadrul cabinetelor psihoterapeutice, copiii care au fost traumatizați pot învinge teamă și pot vorbi prin simboluri, analogii sau personaje pe care le-au întâlnit în povești.

– Copiii devin mai inteligenți dezvoltând o capacitate de înțelegere mai mare, fără să aibă nevoie de calculator sau telefon pentru a descrie un concept.

La acest workshop pot participa părinții, cei care lucrează în domeniul educației, cei care vor să aibă o familie sănătoasă, psihoterapeuții și psihologii.
Studenții ARPI primesc 10 credite în absolvirea studiilor și modulelor de psihoterapie integrativă.

📍Despre formator:

Dr. Gina Chiriac- psihoterapeut, formator și supervizor în psihoterapie integrativă certificat european și național( EICP).
Este președintele fondator al Asociației Române de Psihoterapie Integrativă (ARPI) și al Institutului European de Studii pentru Terapia Copiilor și Adolescenților (IESTCA).
Este doctor in psihologie și este preocupată de studiul neuroplasticității, având specializarea în predarea tehnicilor de mindfulness, prin cursurile făcute la Trinity College Oxford, Anglia.
Deține de asemenea un doctorat în medicina alternativă.

Cu numeroase prezentări la congrese și conferințe de specialitate naționale și internaționale, având publicate lucrări științifice de cercetare în publicaţiile de specialitate, în domeniul psihoterapiei integrative, este un promotor activ al psihoterapiei în mass-media românească, atât în mediul scris, cât şi online și televiziune.
Este autor al cărții ”Răspunsuri terapeutice pentru fiecare zi”.

Gina Chiriac este specializată în terapia de cuplu în cadrul- “The Developmental Model of Couples Therapy: Integrating Attachment, Differentiation, and Neuroscience in Couples Therapy.” (cursuri cu Dr. Peter Pearson & Dr. Ellyn Bader, The Couples Institute, Menlo Park, SUA).

Vă așteptăm cu drag la acest workshop interesant, pentru a construi împreună momente vindecătoare și memorabile pentru fiecare dintre dumneavostră!

📍Înscrierile se fac pe adresa de e-mail: [email protected]. Plata se achită în secretariatul ARPI pe Str. Vasile Lascăr, nr 206. Taxa: 350 lei.

Abonează-te la Newsletterul Gokid! Fii la curent cu evenimentele importante pentru copii din București!
DISTRIBUIE

EVENIMENTE SI ACTIVITATI LA CARE MERGEM CU COPILUL