Pe 23 septembrie 2017 are loc al unsprezecelea Marș al Bicicliștilor din București. De la ora 14.30, pe toți aceia care ne simțim stingheri într-un oraș al mașinilor, vă așteptăm în Parcul Herăstrău să cerem împreună un #oraspentruoameni.
Motivele de protest nu s-au schimbat din 2013, de când am depus notificarea adunării publice! Nu suntem ”vizionari”… doar avem o administrație incompetentă.
Motivele organizării protestului:
– neaplicarea măsurilor de siguranţă rutieră
– încurajarea transportului motorizat în timp ce oraşul este cea mai poluată capitala europeană
– lipsa unei viziuni a administraţiei oraşului pentru creşterea calităţii vieţii
– menţinerea în funcţii a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de recepţia ilegală a pistelor pentru biciclete
– neaplicarea măsurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.
VEZI TOATE EVENIMENTELE DIN WEEKEND
UNDE? În Parcul Herăstrău.
În această primăvară, pentru a sublinia starea jalnică în care se găsește orașul, tema protestului a fost ”PRIMĂRIA ZERO – probabil cea mai incompetenta administrație din lume”
– Ø (ZERO) ÎNTÂLNIRI DE INFORMARE A CETĂȚENILOR
Primăria n-a organizat nicio întâlnire de informare a cetățenilor despre planificarea mobilității urbane durabile. Nici nu ar putea, pentru că nu înțelege acest tip de planificare! Numai în primele 2 luni ale anului 2017 s-au înregistrat 11.000 de mașini în București. Primăria Capitalei nu are buget nici pentru construirea a 2000 de parcări în acest an! Totuși, edilii nu încearcă să înțeleagă soluțiile adoptate în alte orașe. În acest an se estimează că în București se vor înregistra încă 60.000 de mașini fără locuri de parcare.
Ø (ZERO) STRĂZI ACCESIBILIZATE LA NEVOILE PERSOANELOR CU DIZABILITĂȚI
Experții care au lucrat la Planul de Mobilitate Urbană Durabilă au constatat că în București nu există nicio stradă accesibilizată la nevoile persoanelor cu dizabilități! În loc să ofere soluții pentru ca persoanele cu mobilitate redusă să poată accesa spațiul public, funcționarii au șters din document referirile la amploarea dezastrului! Un oraș accesibilizat asigură accesul persoanelor cu dizabilități la instituțiile de învățământ, sănătate, cultură, centre comerciale și de divertisment. Un oraș accesibilizat este atractiv pentru toți locuitorii săi!
Ø (ZERO) METRI DE PISTE PENTRU BICICLETE
În aprilie 2014, Primăria Capitalei primea din partea Guvernului, prin Ministerul Mediului, 10 milioane de Euro pentru a construi infrastructură pentru biciclete în București. În cei 3 ani care au trecut, niciunul dintre cei 4 primari nu a început procedurile pentru realizarea unui proiect de realizare a infrastructurii pentru biciclete. Niciunul dintre cei 4 primari n-a încercat să afle din partea comunității ce soluții s-ar putea aplica în București. Primăria Capitalei este probabil cea mai incompetentă administrație din lume: 4 primari, având 10 milioane de Euro la dispoziție, n-au reușit în 3 ani să construiască măcar 1 metru de pistă pentru biciclete.
Pe 24 aprilie 2017 am lansat public 3 întrebări către Primăria Capitalei:
1. Câte intâlniri de informare a cetăţenilor despre planificarea mobilităţii urbane durabile vor fi organizate de Primăria Capitalei în următoarea perioadă?
2. Câte străzi vor fi accesibilizate la nevoile persoanelor cu dizabilităţi de Primăria Capitalei în următoarea perioadă?
3. Câte trasee cu piste pentru biciclete, dintre cele 12 prioritare stabilite de Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, vor fi realizate în următoarea perioadă?
Asociaţia OPTAR va monitoriza activităţile Primăriei Capitalei iar dacă va constata că răspunsul la cele 3 întrebări va fi „zero”, pe data 23 septembrie 2017, cu ocazia următorului protest, marşul bicicliştilor va opri din nou în faţa Primăriei Capitalei cu următorul mesaj: „Primăria ZERO – probabil cea mai incompetentă administraţie din lume”.
Plecarea în marș se va face la ora 15.30 de la intrarea Charles de Gaulle a Parcului Herăstrău.
Traseul poate fi parcurs de către orice biciclist:
https://goo.gl/g4vMtL
Adunarea publica indeplineste toate conditiile legale de desfasurare.
Puteți ajuta la promovarea evenimentului dacă vă invitați prietenii, rudele și colegii. Utilizati platforma Facebook, e-mail-ul, telefonul sau discuțiile directe. 🙂
–––––––––
Organizatorii marșului se delimitează de orice mesaj sau acțiune politică ce poate fi asociată acestui protest. Acțiunea nu are nicio conotație politică, fiind în fapt o acțiune care vizează politicile de dezvoltare urbană.
Considerăm că mediul politic este de fapt destinatarul final al acestui marș, astfel că invităm orice membru de partid care dorește să se alăture marșului să o facă mai degrabă instituțional, prin decizii administrative care să conducă la o dezvoltare sustenabilă a orașului.
Solicităm mediului politic să înțeleagă demersul ca fiind unul al cetățenilor. Deși membrii de partid sunt și ei cetățeni, aceștia sunt o categorie aparte care, odată prezenți în această acțiune, va contamina politic un demers onest și civic. Ne așteptăm la responsabilitate și respect față de cetățeni.
–––––––––
Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR) este o asociaţie care susţine dezvoltarea mobilităţii urbane prin oferirea de alternative viabile de deplasare pentru cetăţeni, indiferent cum aleg să se deplaseze: pe jos, cu bicicleta, cu transportul public sau cu autoturismul.