Povestea băiețelului care știa să deseneze o floare. Poveste terapeutică pentru copii de Gabriela Bâzâitu

La Povestea de Duminică Seara #158 de astăzi îi însoțim pe cei mici în lumea viselor cu Povestea băiețelului care știa să deseneze o floare.

Povestea este destinată copiilor care au nevoie să își dezvolte încrederea în propriile abilități și calități pentru a rămâne creativi și inspirați.

* * *

Povestea băiețelului care știa să deseneze o floare

Poveste terapeutică

Într-o zi un băiețel s-a dus la școală. Băiețelul era mic, iar școala era mare. Dar când băiețelul a văzut ca intrarea în clasa lui se făcea printr-o ușă direct din curte a fost foarte fericit… iar școala nu i s-a mai părut atât de mare ca la început. Într-o dimineață, când băiețelul se afla in clasă, profesoara le-a spus copiilor:

„Astăzi o sa facem un desen. ”

„Grozav”, s-a gândit băiețelul, caci îi plăcea mult sa deseneze. Știa să deseneze o mulțime de lucruri: lei și tigri, pui și vaci, trenuri și vapoare. Și-a scos cutia cu creioane colorate și a început să deseneze… Dar profesoara le-a spus copiilor:

„Așteptați, nu începeți încă!” Și a așteptat până i s-a părut că toți copiii sunt pregătiți.

„Acum o să desenăm flori”, a zis profesoara.

TEATRU RADIOFONIC. 300+ Povești Audio Frumoase – Teatru Radiofonic

„Grozav”, s-a gândit băiețelul, caci ii plăcea sa deseneze flori. Și a început să deseneze flori frumoase, și le-a colorat in rosu, portocaliu si albastru. Dar profesoara le-a spus copiilor:

„Așteptați ! Va voi arata eu cum să colorați. ” Și a desenat o floare roșie cu tulpina verde.

„Acum puteți începe”, a zis profesoara. Băiețelul s-a uitat la floarea profesoarei, apoi s-a uitat la floarea lui. A lui era mai frumoas[ decât a profesoarei, dar n-a mai spus nimic. A întors doar foaia și a desenat o floare ca a profesoarei, Era roșie cu tulpina verde. Într-o alta zi, când băiețelul intrase in clasa prin ușa din curte, profesoara le-a spus copiilor:

„Azi o sa facem ceva din argilă. ”

„Grozav”, a spus băiețelul, caci îi plăcea să lucreze cu argilă. Știa să facă tot felul de lucruri din argilă: șerpi și oameni de zăpadă, elefanți și camioane… și a început să frământe bucata de argilă. Dar profesoara a zis:

„Stați! Nu sunteți gata să începeți “… și a așteptat până când toți copiii au fost gata.

„Acum o să facem o farfurie”, a zis profesoara.

„Grozav”, s-a gândit băiețelul, caci îi plăcea să facă farfurii. Și a început să facă farfurii de toate formele și mărimile. Dar profesoara le-a spus copiilor:

„Așteptați, vă arat eu cum să faceți!” Și le-a arătat cum să facă o farfurie adâncă.

„Așa, acum puteți începe”, a zis profesoara. Băiețelul s-a uitat la farfuria profesoarei, si apoi la ale sale. Ii plăceau mai mult farfuriile lui, decât farfuria adâncă făcută de profesoara, Dar n-a spus un cuvânt și a transformat farfuriile lui într-o bilă mare de argila din care a făcut o farfurie adâncă și mare ca cea făcută de profesoară. Foarte curând, băiețelul a învățat să aștepte și să privească și să facă lucruri ca cele făcute de profesoară. Și foarte curând n-a mai făcut nimic de unul singur. S-a întâmplat într-o zi că băiețelul și familia lui s-au mutat într-o alta casă, într-un alt oraș. Băiețelul a trebuit să meargă la alta scoală. Școala nouă era și mai mare, și nu avea nicio ușă prin care să intre direct din curte în clasa lui. Trebuia sa urce niște trepte înalte și să meargă de-a lungul unui coridor lung până ajungea la clasa lui. În prima zi de școală, profesoara le-a spus copiilor:

„Astăzi o sa facem un desen”.

AUDIO. 11 Podcasturi de Parenting pe care Merită să le Asculți

„Grozav”, și-a zis băiețelul, și a așteptat să-i spună profesoara ce să facă. Dar ea n-a spus nimic, s-a plimbat doar prin clasă. Când a ajuns lângă băiețel, i-a spus:

„Tu nu știi sa desenezi?”

„Ba da”, a zis băiețelul,

„Ce desen să facem?”

„Nu știu până nu-l faci”, a zis profesoara.

„Cum să-l fac?”, zise băiețelul.

„Cum vrei tu”, a fost răspunsul ei.

„Daca toți ați face același desen, si l-ați colora la fel, cum să știu cine l-a făcut?”

„Nu știu”, zise băiețelul Si a început sa deseneze o floare roșie cu tulpina verde… Daca tu ai desena o floare, cum ar fi ea?

Fetița din Cutie. Poveste Terapeutică despre Încredere și Suport

DISTRIBUIE
Gabriela Bâzâitu este psiholog și psihoterapeut cu o experiență vastă în crearea și aplicarea unor ateliere practice de dezvoltare personală pentru copii între 5 și 12 ani. Pe site-ul ei găsiți povești terapeutice pe care le folosește pentru a ajuta copiii să se cunoască mai bine și să devină oameni de succes. Poveștile terapeutice au scopul de a ajuta copiii să îl învețe cum să-și gestioneze emoțiile, să își depășească fricile, dezvoltându-le astfel inteligența emoțională.
Abonează-te la Newsletterul Gokid! Fii la curent cu cele mai noi evenimente, cursuri şi locaţii pentru copii!

EVENIMENTE SI ACTIVITATI LA CARE MERGEM CU COPILUL

NICIUN COMENTARIU

ADAUGĂ COMENTARIU