La începutul lunii septembrie 2018 a fost demarat primul proiect de autobuze școlare într-un oraș din România. Nu credem că e o surpriză pentru cineva că orașul este Cluj-Napoca. De ceva vreme știrile bune referitoare la traiul în comun într-un oraș mare de acolo vin.
Primul oraș care a introdus autobuze electrice lansează încă un proiect-pilot: „Autobuze/microbuze cu circuit închis pentru elevii din clasele primare”, realizat de Primăria Cluj-Napoca. Acesta prevede că elevii din clasele 0-IV beneficiază de autobuze școlare iar alături de ei pot circula și însoțitorii lor. În autobuze va fi prezent și câte un polițist local, care se va asigura că elevii ajung la școală sau acasă în condiții sigure. Proiectul își propune să contribuie la descongestionarea traficului de o bună parte din mașinile cu care părinții își duceau copii la școală.
Autobuzele școlare din Cluj vor avea ca puncte de plecare patru dintre cartierele orașului: Gheorgheni, Mănăștur, Mărăști și Zorilor. Într-o prima fază acestea se vor opri la liceele „Avram Iancu” și „Nicolae Bălcescu”, urmând nu mai puțin de 5 trasee suprapuse traseelor autobuzelor CTP Cluj-Napoca. Programul autobuzelor școlare din Cluj-Napoca începe la 7:15 și până la școală opresc în toate stațiile CTP. După prima lună de funcționare proiectul s-ar putea extinde la alte școli din oraș.
Liviu Neag, director Compania de Transport Public Cluj, afirmă că cei mici „vor fi lăsați în fața școlii, de unde vor fi preluați de un alt agent de pază sau al școlii care va asigura deplasarea în siguranță până la clasă“.
Autobuzele urmează 5 trasee care se suprapun traseelor obișnuite ale autobuzelor CTP Cluj-Napoca.
Cele 5 trasee care se suprapun traseelor obișnuite sunt:
- Traseu 1: Bucium -Primaverii – Minerva – Izlazului – Calea Manastur – Agronomia – Calea Motilor – Memorandumului Sud – Victoria – P-ta A. Iancu – (Str. Constanta – liceul Nicolae Balcescu/str. Arges – liceul Avram Iancu / str.Onisifor Ghibu).
- Traseu 2: Bucium – Ciobanului – P-ta Flora – Calea Manastur – Agronomia – Calea Motilor – Memorandumului Sud – Victoria – P-ta A. Iancu – (Str. Constanta – liceul Nicolae Balcescu/str. Arges – liceul Avram Iancu / str.Onisifor Ghibu).
- Traseu 3: Zorilor – Spitalul de Recuperare Sud – Observatorului Sud – Gh. Doja – Cipariu Nord – P-ta A. Iancu – (Str. Constanta – liceul Nicolae Balcescu/str. Arges – liceul Avram Iancu / str.Onisifor Ghibu).
- Traseu 4: Str. Unirii – Snagov N. – Borsec N – Bistritei – Septimiu Albinii Nord – P-ta Cipariu Nord – P-ta A. Iancu – (Str. Constanta – liceul Nicolae Balcescu/str. Arges – liceul Avram Iancu / str.Onisifor Ghibu).
- Traseu 5: IRA – Expo Transilvania – Aurel Vlaicu – Arte Plastice – Crinului – Somes – Constanta – (Str. Constanta – liceul Nicolae Balcescu/str. Arges – liceul Avram Iancu / str. Onisifor Ghibu)
Proiectele pe bani europeni au permis autorităților din Cluj-Napoca să facă investiții importante în transportul public prin reabilitarea străzilor cu linii de tramvai modernizate, achiziția de tramvaie, autobuze electrice și proiect de ticketing, piste de biciclete si stații de inchiriere de biciclete.
Sursa imagini: facebook.com/EmilBoc.Intotdeaunapentruclujeni/