Studiu despre Muzică și Limbaj: Drumurile Comune ale Muzicii și Limbajului

București

Programele English Kids Academy, concepute, în colaborare cu Kindermusik International, pentru copii cu vârsta cuprinsă între 6 luni și 4 ani, asigură mai mult decat învățarea limbii engleze, ele dezvolta abilitățile copiilor prin intermediul muzicii și mișcării.

Studiile arată că, atunci când cei mici cântă și se mișcă pe muzică, conexiunile lor cerebrale în formare sunt cu totul antrenate și stimulate. Muzica joacă un rol esențial în dezvoltarea copiilor, dincolo de relaxare și bună dispozitie, ajutând la îmbunătățirea memoriei verbale, la deprinderea unor noțiuni teoretice și chiar la sporirea abilităților de comunicare și a procesului de învățare.

Muzica, asociată cu mișcarea și jocul, îl va ajuta pe copil să-și dezvolte conexiunile neuronale mai repede, îi va stimula limbajul și îl va face mai sociabil, mai deschis în a lega prietenii și a relaționa.

Studiu despre Muzică și Limbaj silueta cap muzicaLa aceasta varsta copiii au un potenţial enorm de a învăța orice limbă străină (0-4 ani), dupa cum stiti. English Kids Academy ne aduce în atenție un studiu recent despre impactul muzicii asupra dezvoltării neuronale și de limbaj a copiilor.

Conform acestui studiu, doar 30 de minute de simplă instruire muzicală a avut ca rezultat semnificative asemănări în activitatea cerebrală.

Oamenii de știință de la Universitatea din Liverpool au descoperit că educația muzicală poate crește fluxul circulației sângelui în emisfera stângă a creierului, sugerând că parțile creierului responsabile cu activitate muzicală și limbaj sunt interconectate.

Echipa de cercetare a Institutului de Psihologie, Sănătate și Societate a Universității a desfășurat două studii prin care au observat tiparele activității cerebrale în cazul muzicienilor, dar și a celor care nu sunt muzicieni de profesie.

Muzicieni și non-muzicieni

Primul studiu s-a concentrat pe tiparele activității cerebrale a 14 muzicieni și 9 non-muzicieni în timp ce aceștia participau la exerciții de muzică și generare de cuvinte. Rezultatele au arătat că tiparele în creierul muzicianului erau asemănătoare în cazul ambelor tipuri de exerciții, dar acest fenomen nu se întâmpla și în cazul subiecților non-muzicieni.

În cadrul celui de-al doilea studiu, tiparele activității cerebrale au fost măsurate pe un alt grup de participanți non-muzicali, care au luat parte la un exercițiu de generare de cuvinte și un exercițiu de percepție muzicală.

Măsurătorile au fost făcute, din nou, urmărind 30 de minute de pregătire muzicală.

„A fost fascinant să vedem că asemănările în amprenta fluxului sangvin pot suferi modificări după doar 30 de minute de pregătire muzicală simplă.”

Măsurătorile făcute înainte de instruire nu au arătat niciun tipar sau corelație semnificativă. Cu toate acestea, ulterior instruirii, au fost descoperite asemănări importante. Amy Spray, cea care condus cercetările ca membră a School of Psychology Summer Internship Scheme, a declarat: „Credem că acele părți ale creierului nostru care procesează muzica și limbajul sunt de fapt comune”.

„Cercetări anterioare acestora sugerau că instruirea muzicală poate duce la un uz sporit al emisferei stângi a creierului.”

„Acest studiu a examinat efectele modulatoare pe care instruirea muzicală le poate cauza asupra folosirii diferitelor parți ale creierului nostru în timp ce interpretăm muzică sau executăm activități de limbaj.”

„A fost fascinant să vedem că asemănările amprentelor fluxului sangvin pot suferi modificări după doar 30 de minute de pregătire muzicală simplă.”

Modificare rapidă

Dr. Georg Mayer, psiholog în Liverpool, cel care a supravegheat-o pe Amy, a explicat: „Aceste cercetări ne sugerează că tiparele corelate ale creierului sunt rezultatul folosirii unor zone despre care se credea că sunt implicate în procesarea limbajului.”

„Putem, așadar, presupune că pregătirea muzicală are drept consecință o modificare rapidă a mecanismelor cognitive folosite în perceperea muzicii și că aceste mecanisme împărtășite sunt, de obicei, întrebuințate și în cazul limbajului.”

Cercetarea a fost prezentată în cadrul Conferinței anuale „British Psychological Society” (Academia Britanică de Psihologie).

Sursa: englezacopii.ro / English Kids Academy

DISTRIBUIE
GOKID este primul calendar de evenimente si activităţi pentru copii si parinti din România. Zilnic venim cu recomandări utile pentru părinţi şi copii: locuri unde ieşim cu copilul, ateliere şi cursuri pentru copii, spectacole, activităţi în casa şi afară. Eşti organizator şi îţi doreşti ca şi evenimentul sau produsul tău să apară în paginile GOKID.ro? Scrie-ne la events [at] gokid [punct] ro şi găsim împreună cea mai bună cale de colaborare. Te aşteptăm!

EVENIMENTE SI ACTIVITATI LA CARE MERGEM CU COPILUL

NICIUN COMENTARIU

ADAUGĂ COMENTARIU