Secom® da startul unei campanii de constientizare a beneficiilor administrarii acizilor grasi Omega 3 (EPA şi DHA), la copii.
Secom® dă startul unei campanii de conştientizare a beneficiilor administrării acizilor graşi Omega 3 (EPA şi DHA), la copii, pentru susţinerea dezvoltării neurocognitive.
Rezultatele celui mai recent studiu realizat de Secom®, prin platforma Ivox, arată că doar 22% dintre părinţi administrează un supliment pentru dezvoltarea cognitivă a copilului lor. Investiţiile majore sunt direcționate către o alimentaţie sănătoasă (30%), educaţie non-formală (26% îşi înscriu copiii la cursuri, ateliere şi diverse workshop-uri) şi educație la şcoală/grădiniţă (22%).
Studiul arată că 72% dintre respondenţi atribuie părinţilor cel mai important rol pentru dezvoltarea neurocognitivă a copilului lor, majoritatea (81%) fiind de acord că intervenţiile în acest proces se realizează în primii 7 ani de viaţă ai copilului.
Studiul a fost realizat online, la începutul lunii septembrie 2015 şi a cuprins un eşantion naţional, format din 812 părinţi (54% femei şi 46% bărbaţi), cu vârste cuprinse între 18 şi 45 de ani.
Dezvoltarea neurocognitivă a copiilor, un proces susţinut
În primii ani de viaţă creierul copilului şi întregul său sistem nervos trec printr-un proces accelerat de dezvoltare. La un an dimensiunile creierului se dublează, iar la vârsta de trei ani creierul unui copil ajunge la 80% din volumul creierului unui adult, formând câteva mii de conexiuni neuronale. Multiple studii arată că acizii graşi Omega 3 joacă un rol important în susținerea proceselor de dezvoltare neurocognitivă a copilului.
“Creierul este format într-un procent de 60% din grăsimi. Acizii graşi Omega 3 au în compoziţie acid docosahexaenoic (DHA) şi acid eicosapentaenoic (EPA), ingrediente care se găsesc în structura creierului şi care susţin funcţionarea cerebrală şi funcţiile mentale, însă au o rată de sinteză redusă în organism. În procesul de creştere, atunci când sistemul nervos al copilului se dezvoltă şi achiziţionează informaţii, aportul de EPA şi DHA ajută la dezvoltarea neurocognitivă a copilului”, explică dr. Ionuţ Băcanu, Director Medical Secom®.
România se află printre ultimele locuri în Europa în ceea ce priveşte consumul de acizi graşi Omega 3, o medie de 61 mg/zi, faţă de ţări precum Franţa (1,225 mg/zi), Germania (647 mg/zi), Spania 180 mg/zi, potrivit datelor Global Organization for EPA and DHA1. 42% dintre respondenţi optează pentru ulei de peşte, nefiind atenţi la tipul acestuia.
Studiul realizat de Secom® arată că cei mai mulți dintre părinți aleg uleiul de peşte simplu, fără a fi atenţi la un anumit tip de ulei (4 din 10 respondenți), 23% administrează uleiul de somon, iar 22% ulei din ficat de cod, iar 8% recunosc că nu ştiu ce fel de ulei administrează. Recomandarea medicului este principala sursă de referinţă pentru părinţi atunci când aleg un produs cu acizi graşi Omega 3 pentru copii (67% din repondenţi), iar concentraţia ingredientelor se află în topul criteriilor pe care le au în vedere în momentul achiziţiei produsului.
Recomandări privind alegerea produsului cu acizi graşi Omega 3
- Optaţi pentru formule care să asigure copilului o doză mare de EPA, DHA şi vitamine. De exemplu, uleiul obişnuit de peşte are o concentraţie scăzută de EPA şi DHA şi pentru obţinerea uleiului se prelucrează tot peştele, spre deosebire de uleiul din ficat de cod, care are o concentraţie mare de EPA şi DHA, dar şi de vitamine (A, E şi D).
- Verificaţi sursa de provenienţă a ingredientelor şi originea.
- Alegeţi o formulă special creată pentru nevoile copilului.
- Orientaţi-vă către un produs cu gust plăcut. Acesta poate fi mai uşor de administrat copilului.
Pentru copiii dornici să cunoască, Secom® lansează în parteneriat cu Orăşelul Cunoaşterii, două instalaţii!
Din 24 septembrie, în Orăşelul Cunoaşterii, copiii se pot bucura de două noi instalaţii. Prima instalaţie le propune copiilor şi părinţilor să descopere anumite plante pe care le folosesc în bucătărie, să le cunoască originea şi să afle lucruri interesante despre întrebuinţarea lor, în timp ce a doua încearcă să-i responsabilizeze în relaţia cu mediul înconjurător, oferindu-le informaţii utile despre deşeurile care pot rămâne după un picnic şi timpul în care se pot degrada acestea.
Cu ocazia campaniei, Secom® lansează şi o pagină dedicată copiilor care vor să ştie tot, invitând părinţii să înscrie în concurs întrebările cu care copiii i-au pus în dificultate.
Despre Secom®
Compania Secom® este specializată în importul, promovarea și comercializarea de produse naturale pentru sănătate și frumusețe. Încă de la început, Secom® și-a câștigat poziția de trendsetter, fiind prima companie care a introdus pe piața românească ciupercile medicinale, extractele standardizate din plante și ingrediente inovatoare precum colostru, glutation, resveratrol, 5-HTP, NADH, D-riboză, GABA, L-citrulină, L-ornitină și multe altele.
În prezent, portofoliul Secom® acoperă toată gama de afecțiuni, cuprinzând peste 250 de suplimente alimentare naturale şi fito-dermatocosmetice, o mare parte unice pe piața din România.
Portofoliul Secom® include: vitamine și minerale, extracte standardizate din plante, fructe și legume, formule fito-homeopate, ciuperci medicinale, extracte glandulare, aminoacizi, enzime, probiotice și prebiotice, o linie specială de suplimente alimentare pentru copii, creme medicinale și fito-dermatocosmetice.
1 http://www.goedomega3.com/index.php/blog/2015/02/the-impact-of-Omega 3s-in-europe