Ce trebuie să facem pentru a intra în posesia unui paşaport pentru copil. Se apropie perioada de vacanţă, ne-am făcut planurile de călătorie, am luat bilete de tot felul şi totul pare pregătit. Cum nu vrem să avem surprize neplăcute la plecare, hai să ne asigurăm că poate ieşi din ţară toată familia. Copilul are paşaport? 🙂
UPDATE. MAI a transmis recent o informare din care aflăm că pașapoartele simple temporare nu se mai eliberează în regim de urgență (3 zile lucrătoare) decât în anumite cazuri speciale, pentru solicitări care invocă motive de sănătate, familiale sau profesionale. Vezi aici lista de cazuri pentru care se poate obține pașaportul în cel mult 3 zile lucrătoare. Dacă solicitarea nu se încadrează în cazurile respective atunci pașaportul se obține în 10 zile lucrătoare.
Atenţie, neavând carte de identitate, minorii au nevoie de paşaport pentru a trece graniţa! Autorităţile declară că în prezent s-a reuşit reducerea termenului de eliberare la 10 zile lucrătoare pentru cererile depuse în ţară.
Nu uita să verifici şi care sunt condiţiile de ieşire din ţară pentru minori!
Iată ce informaţii găseşti mai jos în articol legat de ce ai de făcut pentru a fi cu paşaportul pentru copil pregătit la ieşirea din ţară:
- Paşaport simplu electronic: preţ şi valabilitate, documente necesare, în cât timp se eliberează
- Paşaport simplu temporar: preţ şi valabilitate, documente necesare, în cât timp se eliberează
- Cum se poate plăti taxa de paşaport
- De unde se poate solicita un paşaport
PROGRAMARE ONLINE prealabilă. Înainte de a merge să depui solicitare a pașaportului poți accesa www.epasapoarte.ro pentru a face o programare. Vei găsi astfel cererea deja completată.–
PAŞAPORT SIMPLU ELECTRONIC
Pentru eliberarea unui paşaport simplu electronic pentru copil (minor sub 12 ani), cu valabilitate de 3 ani, va trebui să scoţi din buzunar 234 de lei. Înseamnă ceva mai puţin decât anul trecut, întrucât la 1 februarie a fost eliminată o mică taxa de eliberare a paşaportului, de 22 de lei.
DOCUMENTE NECESARE
Documente necesare pentru a solicita eliberarea unui paşaport simplu electronic pentru copil (minor până în 14 ani):
- certificatul de naştere al minorului, în original;
- document(e) de identitate ale parinţilor sau al unuia dintre parinţi, al reprezentantului legal sau, dupa caz, al persoanei împuternicite, aflate în termen de valabilitate, în original;
- dovada achitării taxelor pentru emiterea paşaportului, completate pe numele minorului, în original;
- paşaportul anterior al minorului, dacă acesta există
- în situaţia în care cererea pentru eliberarea paşaportului simplu electronic este formulată de un singur părinte/reprezentant legal/persoană împuternicită, aceasta trebuie însoţită, după caz, şi de alte documente.
Citeşte şi: Evenimente pentru Copii în Weekendul Acesta
NOTĂ OFICIALĂ:
- la depunerea documentelor, prezenta minorului este obligatorie;
- documentele se depun de către ambii părinţi/un singur părinte/reprezentant legal/persoana împuternicită;
- la depunerea cererii, minorului i se preiau impresiunile digitale şi imaginea facialã (minorii cu vârsta sub 12 ani sunt exceptati de la obligaţia de furnizare a impresiunilor digitale);
Din experiența noastră actele pot fi depuse și fără a fi prezent minorul, în cazul acesta însă fiind însă necesare 2 poze de pașaport 3,5 x 4,5 cm.
ÎN CÂT TIMP SE ELIBEREAZĂ UN PAŞAPORT SIMPLU ELECTRONIC
Cererea de eliberare unui paşaport simplu electronic pentru copil se soluţionează de autorităţile competente, în termenele următoare:
- 30 de zile lucrătoare, în cazul cererilor privind eliberarea paşapoartelor simple electronice depuse în ţară;
- 90 de zile lucrătoare, în cazul cererilor privind eliberarea paşapoartelor simple electronice depuse în străinătate.
- NOTĂ: În prezent s-a reuşit reducerea termenului de eliberare la 10 zile lucrătoare pentru cererile depuse în ţară.
PAŞAPORT SIMPLU TEMPORAR
Pentru eliberarea unui paşaport simplu temporar pentru copil (minor sub 12 ani), cu valabilitate de 1 an, va trebuie să scoţi din buzunar 96 de lei.
DOCUMENTE NECESARE
Documente necesare pentru a solicita eliberarea unui paşaport simplu temporar:
-
- certificatul de naştere al minorului, in original;
- document(e) de identitate ale părinţilor sau al unuia dintre părinţi, al reprezentantului legal sau, după caz, al persoanei împuternicite, aflate în termen de valabilitate, în original;
- dovada achitării taxelor şi a tarifului suplimentar pentru emiterea paşaportului, completate pe numele minorului, în original;
- în situaţia în care cererea pentru eliberarea paşaportului simplu temporar este formulată de un singur părinte/reprezentant legal/persoană împuternicită, aceasta trebuie însoţită, după caz, şi de alte documente.
- paşaportul anterior al minorului, dacă acesta există.
Vezi şi: De la Concepţie la Naştere. Detalii Vizuale ale Complexităţii Procesului Evolutiv
NOTĂ:
- documentele se depun de către ambii părinţi/un singur părinte/reprezentant legal/persoana împuternicită;
- cererea este însoţită şi de 2 fotografii color identice ale minorului, având dimensiunile 3,5 x 4,5 cm, numai pentru situaţiile în care acesta nu este prezent la depunerea cererii;
- documentele emise de instituţia străină care organizează studiile sau concursurile ori care urmează să efectueze tratamentul medical trebuie să fie însoţite de o traducere legalizată;
- la ridicarea paşapoartelor minorilor cu vârsta sub 14 ani este necesară prezentarea certificatului de naştere al minorului, în original, alături de actul de identitate al părintelui/persoanei imputernicite prin procură specială să ridice documentul, în original.
- hotarârile judecatoreşti pronunţate în străinatate trebuie să fie însoţite de o traducere legalizată şi să îndeplinească condiţiile prevăzute de lege pentru recunoaştere şi punere în executare.
Vezi şi: 6 Scurtmetraje Geniale despre Sunet de Văzut cu Copilul +3 Ani
Paşaportul simplu temporar se ridică de la serviciul public comunitar sau, după caz, de la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate unde a fost depusă cererea, de titular sau de persoana care a formulat cererea ori de persoana împuternicită de aceştia printr-o procură specială autentificată.
ÎN CÂT TIMP SE ELIBEREAZĂ UN PAŞAPORT SIMPLU TEMPORAR
Cererile de eliberare unui paşaport simplu temporar pentru copil se soluţionează de autorităţile competente, în termen maxim de 10 zile lucrătoare.
LA URGENȚĂ! În mod excepțional termenul de eliberare se poate reduce la 3 zile lucrătoare în anumite condiții, vezi detalii aici.
Pentru că am avut nevoie să obținem rapid pașaportul pentru copil am folosit din plin sfatul unui lucrător al sediului din Parklake, care ne-a sfătuit să mergem la cel din Plaza România. Acesta are ceva mai multe ghișee, probabil mai puține solicitări datorită amplasării și de aceea situațiile speciale se rezolvă mai ușor. A fost și cazul nostru: am fost nevoiți să solicităm pașaportul în regim de urgență, întrucât copilul nu avea cu cine să rămână acasă. O audiență scurtă la șeful direcției ne-a ajutat să rezolvăm rapid și în condițiile legii, respectiv în 3 zile.
Intrarea la serviciul de pașapoarte din Plaza România se găsește la etajul 2, în zona de food.
Așa cum e normal există, la ambele sedii, un sistem de eliberare a unor bonuri de ordine. Ne-a plăcut la Plaza că în zona de mese, pe ecranele promoționale din zonă, poți vedea numărul de ordine activ pentru a nu pierde rândul.
CUM SE POATE PLĂTI TAXA DE PAŞAPORT
În primul rând trebuie să știi că în ambele mall-uri se pot plăti taxele pentru eliberarea paşapoartelor la ghişeele de Trezorerie deschise la nivelul -1.
Alte metode sunt:
- on-line, în sistem internet banking, prin virament către conturile deschise de către fiecare Instituţie a Prefectului (vezi anexa – lista conturi).
Cetăţenii care fac plata on-line vor prezenta, la momentul depunerii cererii de eliberare a documentelor de care au nevoie, dovada plăţii generată la momentul efectuării tranzacţiei, fără certificarea de către bancă.
- la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar, prin virament către conturile deschise de către fiecare Instituţie a Prefectului.
- în numerar
– la casieriile unităţilor Trezoreriei Statului, [pentru Bucureşti, plata se efectuează la casieriile Trezoreriei Sector 5 din Bd. Naţiunile Unite nr. 6-8, Calea 13 Septembrie nr.226 şi la ghişeele acesteia deschise special în sediul din Şoseaua Pipera nr. 49]– la casieriile Instituţiilor Prefectului (în cazul paşapoartelor).
- prin mandat postal (la orice Oficiu Poştal)
Citeşte şi: 7 Sfaturi pentru a Ajuta Copilul Să Gestioneze Furia. Tehnici Sănătoase de Stăpânire a Furiei
DE UNDE SE POATE SOLICITA UN PAŞAPORT–
BUCUREŞTI
În perioada 23.07 – 31.08.2018 programul de lucru cu publicul este:
– luni, marţi, miercuri – 08:30 – 18:30;
– joi, vineri – 08:30 – 16:30.
SEDIUL DIN PLAZA ROMÂNIA,
B-DUL. TIMIŞOARA, NR.26, SECTOR 6
Sediul din Plaza România are 20 ghişee de primiri cereri şi 3 ghişee de eliberări paşapoarte.
Zi | Primiri documente | Eliberări paşapoarte | Audienţe |
---|---|---|---|
Luni |
8:30 – 16:30 |
8:30 – 16:30 |
10:00 – 12:00 |
Marți |
8:30 – 16:30 |
8:30 – 16:30 |
10:00 – 12:00 |
Miercuri |
8:30 – 18:30 |
8:30 – 18:30 |
10:00 – 12:00 |
Joi |
8:30 – 16:30 |
8:30 – 16:30 |
10:00 – 12:00 |
Vineri |
8:30 – 16:30 |
8:30 – 16:30 |
– |
În perioada 24.07.2018 – 31.08.2018 programul zilelor de LUNI și MARȚI este tot 8:30 – 18:30.
ATENŢIE !!! La sediul din PLAZA ROMÂNIA, B-DUL. TIMIŞOARA, NR.26, SECTOR 6 se primesc:
- cereri pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice / temporare pentru cetăţenii români cu domiciliul în România şi în străinătate;
- cereri de eliberare a adeverinţei referitoare la limitarea exercitării dreptului la libera circulaţie în străinătate / istoric de paşapoarte;
- cereri pentru furnizarea de date din Registrul naţional de evidenţă a paşapoartelor simple cu privire la cetăţenia română;
- orice alte tipuri de cereri/petiţii care pot fi adresate de cetăţeni Serviciului public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple al Municipiului Bucureşti.
SEDIUL DIN PARKLAKE SHOPPING CENTER
STR. LIVIU REBREANU NR. 4 SECTOR 3
Sediul din ParkLake are 14 ghişee de primiri cereri şi 3 ghişee de eliberări paşapoarte.
Primiri documente | Eliberări paşapoarte | |
---|---|---|
Luni |
8:30 – 16:30 |
8:30 – 16:30 |
Marți |
8:30 – 16:30 |
8:30 – 16:30 |
Miercuri |
8:30 – 18:30 |
8:30 – 18:30 |
Joi |
8:30 – 16:30 |
8:30 – 16:30 |
Vineri |
8:30 – 16:30 |
8:30 – 16:30 |
La sediul din STR. LIVIU REBREANU NR. 4 SECTOR 3 se se primesc cereri pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice / temporare pentru cetăţenii români cu domiciliul în România şi în străinătate.
CLUJ-NAPOCA
SERVICIUL PUBLIC COMUNITAR PENTRU ELIBERAREA SI EVIDENTA PASAPOARTELOR SIMPLE CLUJ, Str. Andrei Muresanu Nr 16, Cluj Napoca.
ALTE ORAŞE
Consultaţi programul afişat pe site-urile Prefecturilor judeţene, sau al misiunilor diplomatice pentru solicitări din afara ţării. Programul de funcționare al fiecărui sediu poate fi consultat selectând județul pe harta de aici.
Sursa: pasapoarte.mai.gov.ro