Cum crestem imunitatea celor mici in sezonul rece [P]

Cum nimănui nu-i sunt dragi febra si stranutul, haideti sa aflam impreuna cum creștem imunitatea celor mici în sezonul rece.

Reîntoarcerea în colectivitate, efortul intelectual constant și aerul rece care începe să se instaleze din prima lună de toamnă cresc sensibilitatea copiilor la viroze, răceli și fel de fel de răgușeli. Cum nimănui nu-i sunt dragi febra și strănutul, haideți să aflăm împreună care sunt produsele care îi ajută pe cei mici să își crească imunitatea.

Prietenii copiilor în lupta cu virușii sunt fructele de goji, pulberea de cătină, fructele de chimen, turmericul, germenii de grâu, semințele de cânepă ș.a.

Fructele de goji au un conținut remarcabil de vitamine, minerale (în special seleniu), capabile să revitalizeze organismul și să îi crească bariera de apărare împotriva virușilor de tot felul. 15-20 de fructe consumate zilnic, simple sau în amestecul de fulgi de la micul dejun, sunt doza recomandată de specialiști pentru a creste imunitatea celor mici in sezonul rece.

Maceratul din pulbere de catina este bogat în vitamine (C, A, E, B1, B2, B6, B9, K, F și P), beta caroten, fitostenoli, minerale (potasiu, magneziu, calciu, fier). Este obținut din coji de cătină, care sunt măcinate până devin o pulbere fină. Are efect revigorant, capabil să stimuleze sistemul imunitar, este recomandat în anemii, în carențe de vitamine și minerale, oboseală accentuată sau cand ne îmbolnăvim ușor și des. Se iau 3 lingurițe de produs pe zi, înainte de masă. Este bine ca pulberea să fie ținută sub limbă câteva minute, înainte de a fi înghițită.

Turmericul (numit și curcuma) conține curcumină – un antioxidant de excepție, capabil să lupte cu radicalii liberi din organism si util pentru a creste imunitatea celor mici in sezonul rece. Conform unui studiu efectuat de Departamentul de Stat pentru Agricultură din SUA, turmericul este mai concentrat în antioxidanți de peste 20.000 de ori decât usturoiul proaspăt (folosit și el în mod tradițional pentru creșterea imunității). Are în compoziție vitamina B6, minerale precum potasiu și fier. Este, în fapt, un vechi condiment indian, utilizat în bucătăria locală de peste 2500 de ani. Are efect imunomodulator (are capacitatea de a stimula sistemul imunitar). Conform unui studiu efectuat de Universitatea Bucuresti, curcumina poate fi folosită și ca adjuvant în terapiile bolilor grave. Are un gust puternic, motiv pentru care se recomandă folosirea în cantități mici. Se adaugă la prepararea orezului, a sosurilor, a dressing-ului pentru salate și la prepararea unor prăjituri.


 

Citeste si:

Echinaceea pentru imunitatea copiilor

Cum ferim copilul de raceala si gripa in sezonul rece

Unde mergem cu copilul in weekend 


 

Bobul de grâu germinat, embrionul seminței, este un aliment-minune, o rezervă naturală de substanțe nutritive. Conține 23 de nutrienți, mai mulți decât orice alta cereală sau legumă. Este bogat în fitosteroli și Omega 3, minerale: fier, zinc, magneziu, calciu, seleniu, mangan. Este și o sursă importantă de vitamine: complex B, E. Are proprietăți antioxidante remarcabile, fortifică organismul și este foarte sățios. În plus, ajută la scăderea colesterolului, reduce inflamația din corp, contribuie la sănătatea sistemului nervos. Poate fi consumat cu puțină miere și câteva nuci, pentru un mic dejun hrănitor. Poate fi adăugat în salate, alături de verdețuri și caju, migdale ș.a. Alături de fructe pasate și un sirop de agave sau arțar, se transformă într-o budincă delicioasă.

În micile fructe de chimen găsim ulei volatil carvon, minerale: calciu, fosfor, sodiu, potasiu, fier, vitamine de tip A, B, C și fitoestrogeni. S-au remarcat prin capacitatea de a ameliora simptomele răcelii, fluidifică secrețiile bronșice și sunt un excelent tonic cerebral. Solaris recomandă să folosiți chimenul astfel: la condimentarea și aromatizarea diferitelor preparate: supe, ciorbe, sufleuri cu legume, cereale, pizza, paste, salate, sosuri, brânzeturi, produse de panificație și patiserie. Se poate consuma și sub formă de pulbere, macerat la rece sau ceai (infuzie: 1/2 linguriță de semințe la 200 ml de apă fierbinte, 2-3 căni/zi). Pentru un plus de savoare în viata culinară, utilizați și chimen în marinatele pe bază de lămâie pentru pui, curcan, porc și miel. La fel puteți adăuga chimen la chili, fripturi condimentate, marinate pentru grătar și diverse sosuri. Incingeți chimenul cu usturoi în ulei de masline, turnați-l peste legume sau cartofi copți.

Despre semințele de cânepă am mai vorbit într-un articol trecut. Acestea constituie o sursă ideală de energie, sunt bogate în proteine, conținand 31% proteină completă, cu toți aminoacizii esențiali. Au un conținut ridicat de acizi grasi nesaturați, având raportul ideal între Omega 6 și Omega 3, cel de 3:1. De asemenea, sunt o sursă bogată în vitamina E și vitaminele B. Câteva linguri de semințe presărate pentru salata sau tocănița servită celui mic îi asigură acestuia un plus de nutrienți vitali dezvoltării armonioase la vârste mici, fără neplăcerile cauzate de răcelile repetate.

Vă așteptăm pe Solarisplant.ro cu informații suplimentare privind produsele menționate mai sus și cu rețete variate și sănătoase.

Mai multe retete sanatoase gasesti aici.

DISTRIBUIE
Hey! Sunt iniţiatoarea GOKID, proiectul meu de suflet lansat după ce am născut-o pe Sonia. Comoara mea se apropie cu paşi mari de 10 ani care au fost plini de transformări pentru toată familia. În tot acest timp mi-am dorit să ieşim împreună, să ne bucurăm cu toţii de plăcerea de a ne întâlni şi conecta cu alţi copii şi părinţi. Sper ca recomandările noastre de evenimente şi activităţi să te ajute să petreci clipe minunate în familie!
Abonează-te la Newsletterul Gokid! Fii la curent cu cele mai noi evenimente, cursuri şi locaţii pentru copii!

EVENIMENTE SI ACTIVITATI LA CARE MERGEM CU COPILUL

NICIUN COMENTARIU

ADAUGĂ COMENTARIU