Review: Intalnirea parintilor interesati de scoala Montessori

Joi, 10 octombrie 2013,  am participat la Intalnirea informala pentru parinti – Vorbim despre scoala Montessori, la invitatia Ralucai Dobre.

De ce interes pentru Montessori?

Deoarece sunt in cautarea unor metode alternative de crestere a copilului meu….si de educatie. Si asa am descoperit pedagogia Montessori care chiar pune accent pe unicitatea fiecarui copil: incurajeaza copiii sa-si dezvolte abilitatile cu care sunt inzestrati prin canalizarea energiei si a interesului acestora in primul rand catre ceea ce le place. Si atunci cum sa nu devii bun in ceva daca faci ce-ti place?

Copiii sunt liberi sa se plimbe prin clasa de gradinita sau scoala si isi aleg singuri cu ce materiale (specifice metodei Montessori), sa lucreze.

Nu este vorba despre o libertate fara limite, ci de o libertate intre anumite limite.

Am ales metoda Montessori pentru fetita mea si din fericire ii place si ei, caci ce m-as fi facut daca eu as fi vrut pentru ea sistem Montessori si nu i s-ar fi potrivit?

Si ca sa fiu sigura ca nu las confuzii despre aceasta metoda, va invit sa cititi mai multe despre metoda Montessori aici.

 

grup montessori

 

 

 

 

 

 

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Intalnirea la care am participat a fost extrem de placuta, cu parinti interesati de Montessori si care au copii la gradinita sau la scoala Montessori. Raluca Dobre, care a si venit cu ideea acestei intalniri, ne-a facut un scurt rezumat ca sa putem fructifica mai bine experienta pozitiva din seara de joi.

Citam de la Raluca:

„As vrea sa impartasesc cu voi cateva idei pe care le-am retinut la intalnirea pe care am organizat-o joi seara pe tema scolii Montessori:

Un efect vizibil si diferit al metodei M. asupra copiilor este faptul ca acestia ajung destul de repede (comparativ cu sistemul traditional) sa exceleze in domeniul pasiunilor lor. Ceea ce nu-i pasioneaza, parcurg la un nivel minim. Ceea ce inseamna ca pedagogul are rolul si de a se asigura ca sunt parcurse toate domeniile de studiu. Parintii care urmaresc performanta academica generala, eventual bazata pe note si evaluari traditionale, s-ar putea sa nu se integreze intr-o institutie M.

In momentul in care parintele doreste sau este nevoit sa mute copilul in sistem traditional, se elibereaza o fisa matricola de la institutia M. care echivaleaza studiile copilului de pana atunci. Montessori in Romania este recunoscut de catre Ministerul Educatiei.

Transferul unui copil de la Montessori la traditional, daca este necesar, trebuie facut la o varsta/etapa de dezvoltare potrivita pentru copil, cand el deja si-a insusit capabilitati de adaptare la situatii noi. Astfel, el poate transforma diferentele dintre sisteme intr-o experienta binefacatoare pentru viata lui. De exemplu, in Franta si Elvetia, scolile Montessori functioneaza pana la 12 ani, dupa care acei copii trec la sistemul traditional si in general par sa se adapteze cu mai mare usurinta decat la varste mai mici.

 

Copilul in sistem M. este in permanenta evaluat cu sine insusi si cugrup montessori1 progresele pe care le face. Parintii care simt nevoia unei evaluari traditionale, pot face asta pe cont propriu comparand curricula din scoala traditionala cu capabilitatile copilului lor.

Neincrederea noastra, ca parinti, in sistemul traditional provine in principal din sentimentul de neadaptare al nostru din anii de scoala. Pentru copiii nostri ne dorim tot ce este mai bun, iar alternativa M. este convingatoare pentru ca: nu pune accent pe competitivitate oarba intre copii sau pe un sistem de evaluare prin note, copilul este tratat cu respect, copilul este incurajat sa-si urmeze pasiunile si este ghidat cu blandete pentru a parcurge si celelalte domenii mai putin interesante pentru respectivul copil, copilul nu asimileaza doar informatii, ca in sistemul traditional, ci i se transmit valori, abilitati de adaptare la situatii neprevazute, capacitatea de a gandi singur, independenta.

Scoala M. este inca in faza experimentala deoarece este activa doar de cativa ani in Romania, insa parintii isi asuma statutul de experiment, in pofida eventualelor lor dubii si retineri, deoarece metoda Montessori promite o educatie in acord cu natura umana.”

Multumim Ralucai si parintilor participanti pentru sharing 🙂

 

Alte resurse Montessori:

http://livingmontessorinow.com/

http://aidtolife.org/

http://www.howwemontessori.com

http://montessori.org/

 

 

Articol publicat de Zina – GoKID.ro

 

DISTRIBUIE
Hey! Sunt iniţiatoarea GOKID, proiectul meu de suflet lansat după ce am născut-o pe Sonia. Comoara mea se apropie cu paşi mari de 11 ani care au fost plini de transformări pentru toată familia. În tot acest timp mi-am dorit să ieşim împreună, să ne bucurăm cu toţii de plăcerea de a ne întâlni şi conecta cu alţi copii şi părinţi. Sper ca recomandările noastre de evenimente şi activităţi să te ajute să petreci clipe minunate în familie!
Abonează-te la Newsletterul Gokid! Fii la curent cu cele mai noi evenimente, cursuri şi locaţii pentru copii!

EVENIMENTE SI ACTIVITATI LA CARE MERGEM CU COPILUL

NICIUN COMENTARIU

ADAUGĂ COMENTARIU