Jocurile de comunicare sunt o modalitate distractivă și educativă de a dezvolta abilitățile sociale și de a îmbunătăți comunicarea. Le-am selectat pe cele mai simple pentru a fi potrivite pentru a fi jucate în mașină sau pe drum. Te asigurăm că vor fi o variantă excelentă de a ține copiii ocupați și de a-i distra în excursii, pe drumuri mai lungi sau în călătorii.
Aceste jocuri nu numai că distrug monotonia drumului, dar și îi ajută pe copii să-și îmbunătățească anumite abilități ce țin de comunicare, cooperare și chiar de gândire critică.
Am compilat o listă de 20 de jocuri de comunicare distractive și interactive, pentru copiii cu vârste de peste 3 ani. Nu trebuie decât să le adaptezi regulile în funcție de vârsta copilului tău. Nu lipsesc jocurile de cuvinte sau de observare, jocuri cu întrebări, de povestit sau de memorie. Ne plac mult cele necompetitive, care presupun interactivitate și completare pentru a obține rezultate interesante sau super amuzante.
Fie că sunteți pe drum spre o destinație de vacanță sau pur și simplu mergeți la cumpărături, aceste jocuri vor face timpul împreună mai distractiv pentru copii și pentru întreaga familie. Te încurajăm să adaptezi regulile fiecărui joc la vîrsta și abilitățile copilului tău.
20+ Joculețe Simple de Comunicare pentru Deplasări cu Copii +3 ani
♥
- Jocul spionului | +3 ani
Un jucător alege un obiect pe care îl poate vedea de pe geamul mașinii și spune „Spionez ceva care este [o culoare sau o descriere de alt fel]”. Ceilalți jucători încearcă să ghicească care este obiectul.
Exemplu: „Spionez ceva verde” (R: Pădurea) sau „Spionez ceva care zboară” (R: O barză).
10 Cadouri pentru Copii care Construiesc! Jucării STEM Interactive și Educative
- Jocul alfabetului | +5 ani
Unul dintre jucători începe să spună alfabetul în gând, iar următorul spune „STOP”. Apoi, fiecare dintre jucători trebuie să găsească litera respectivă pe plăcuțele de înmatriculare ale cerlalte mașini, pe semne de circulație, panouri publicitare, etc.
O variantă ceva mai dificilă este cea în care jucătorii găsesc pe rând obiecte în afara mașinii care încep cu fiecare literă a alfabetului, în ordine.
- 20 de întrebări | +3 ani
Un jucător se gândește la un obiect, iar ceilalți jucători pun pe rând întrebări la care se poate răspunde cu „da” sau „nu”, pentru a încerca să ghicească obiectul. În funcție de vârstele jucătorilor alegem câte întrebări se pot pune, cel mult 20 de întrebări. De asemenea la început putem da un indiciu.
Exemplu:
Jucător 1: Mă gândesc la un obiect.
Jucător 2: Este o unealtă?
Jucător 1: Da.
Jucător 3: Este folosit în grădinărit?
Jucător 1: Nu.
Jucător 4: Este utilizat în bucătărie?
Jucător 1: Da.
Jucător 5: Este un polonic?
Jucător 1: Nu.
Jucător 2: Este un cuțit?
Jucător 1: Da, ai ghicit! Este un cuțit de bucătărie!
- Jocul cu plăcuțe | +7 ani
Jucătorii încearcă să găsească cât mai multe plăcuțe de înmatriculare din alte județe din România sau chiar din alte țări. Dacă vă plictisiți puteți încerca o variantă în care înlocuiți numerele de înmatriculare cu culori de mașini.
Exemplu: dacă sunteți în București sau Ilfov puteți număra plăcuțele de Teleorman (TR) sau Dolj (DJ), care sunt ceva mai greu de găsit. În vestul țării puteți le puteți număra pe cele de București (B) sau Brașov (BV).
15 Cadouri pentru Copii care Iubesc Mișcarea și Sportul
- Povestirea | +4 ani
Un jucător începe o poveste și fiecare jucător adaugă pe rând o propoziție scurtă pentru a continua povestea. Un joc ce garantează câteva minute de amuzament în familie.
Exemplu:
Jucător 1: Era odată un rege care locuia într-un castel uriaș.
Jucător 2: Într-o zi, regele a decis să plece în căutarea unui inel magic.
Jucător 3: Pentru a-l ajuta în această căutare, regele a adunat o echipă de cavaleri curajoși.
Jucător 4: În drumul lor, au trecut prin păduri întunecate și prin mlaștini periculoase, dar nu au găsit inelul magic.
Jucător 5: Până la urmă, într-un loc ascuns în vârful unui munte înalt, au găsit un vrăjitor bătrân care le-a spus unde se află inelul magic.
- Jocul Numelor | +5 ani
Jucătorii spun pe rând nume, dar fiecare dintre acestea trebuie să înceapă cu ultima literă a numelui anterior.
Exemplu:
Jucător 1: Ana
Jucător 2: Andrei
Jucător 3: Ion
Jucător 4: Nicolae
Jucător 5: Elena
Jucător 1: Andreea
Jucător 2: Anton
Jucător 3: Nicolae
Jucător 4: Emil
Jucător 5: Luiza
și așa mai departe.
6 Board Games antrenante de jucat in 15 minute in cel puțin 2 jucători de minim 8 ani
- Jocul animalelor | +5 ani
Acest joc seamană cu Jocul Numelor. Și bineînțeles cu Fazan. Un jucător spune numele unui animal, iar următorul jucător trebuie să spună un alt animal care începe cu ultima literă a numelui animalului anterior.
Exemplu:
Jucător 1: Câine
Jucător 2: Elan
Jucător 3: Nevăstuică
Jucător 4: Arici
Jucător 5: Ied
- Joc de numărare | +5 ani
Jucătorii numără pe rând începând de la 0, dar anumite numere (cum ar fi spre exemplu multiplii de cinci) sunt înlocuite cu un cuvânt sau o acțiune convenită în prealabil.
Exemplu: în loc sa numărăm „cinci”, „zece”, „cincisprezece” si asa mai departe, vom folosi un cuvant sau o actiune pre-stabilită (sunet de trompeta, un sunet sau o melodie, imitatia unui animal, si asa mai departe.
Sau putem conveni acțiunea prestabilită pentru numerele care conțin anumite cifre. Poți adapta regulile în funcție de vârsta copilului.
- Asociere de cuvinte | +3 ani
Un jucător spune un cuvânt, iar următorul jucător spune un cuvânt care este asociat cu acesta în mod cât mai specific, în funcție de vârsta copilului. De exemplu, dacă primul jucător alege „Câinele” atunci acceptăm „latră” sau „schelălăie”, dar pentru copii mici putem accepta și „respiră” sau „bea apă”, care pot fi asociate și cu alte animale. La finalul turului următorul jucător propune un alt cuvânt cheie iar ceilalți jucători să găsească asocieri.
Exemplu:
Jucător 1: Câinele
Jucător 2: latră
Jucător 3: schelălăie
Jucător 4: merge în lesă
Jucător 5: se scrapină
- Vremea rimelor | +5 ani
Un jucător spune un cuvânt, iar ceilalți jucători spun, pe rând, cuvinte care rimează cu respectivul cuvânt.
Exemplu:
Jucător 1: Masă
Jucător 2: casă
Jucător 3: plasă
Jucător 4: clasă
Jucător 5: coasă
Runda se termină când un singur jucător mai poate găsi o rimă pentru cuvântul respectiv.