Descoperiți 4 jocuri pe hârtie pentru copii de peste 5 ani care vor aduce distracție și conectare în familie sau în grupuri de copii. Aducem bucurie și creativitate în timpul liber al celor mici cu aceste activități simple și antrenante.
Fie că este între părinți și copii sau doar între copii, conexiunea se construiește în mod constant. Iar joaca este unul dintre cele mai puternice instrumente pentru a întări legăturile. În această epocă a tehnologiei, dispozitivele electronice pot acapara atenția copiilor, iar jocurile simple ce presupun conectare și utilizarea de unelte simple precum creionul și hârtia rămân o modalitate de a-i implica într-o activitate creativă și educativă.
Astăzi, vă prezentăm patru jocuri pe hârtie care nu numai că vor aduce bucurie în inimile copiilor care au 5, 6 sau chiar 7 ani, dar vor întări și conexiunea în familie sau într-un grup de mici jucători. Aceste jocuri nu necesită decât hârtie și creion și oferă oportunitatea de a petrece timp de calitate.
Joaca în familie sau în grupuri de copii nu este doar distractivă; are și beneficii semnificative pentru dezvoltarea copiilor. Ea le dezvoltă imaginația, gândirea logică, concentrarea și atenția la detalii. Prin joc, copiii învață să comunice și să colaboreze, dezvoltându-și abilitățile sociale.
6 Jocuri de Societate pentru Copii, cu Cărți Inedite – Originale și Puțin Cunoscute
Fiecare joc vine cu o fișă special creată, care poate fi imprimată pentru a simplifica pregătirea jocului. Acest lucru face ca experiența de joc să fie accesibilă și ușor de organizat pentru părinți și copii. Fișele conțin toate elementele necesare pentru a începe jocul fără efort de pregătire. Fie că sunteți acasă, la o petrecere sau într-o excursie în aer liber, vă puteți bucura de ele oricând și în orice loc.
Primul joc din listă este o ocazie minunată pentru copii să-și exploreze imaginația. Ei pot transforma forme abstracte în obiecte utile sau ființe, intrând într-o competiție sănătoasă care îi va încuraja să găsească cele mai ingenioase soluții.
Al doilea joc nu este doar rapid, simplu și distractiv, ci și o oportunitate de a dezvolta gândirea strategică și concentrarea. Copiii învață să-și planifice din timp mișcările, o caracteristică extrem de folositoare în multe alte aspecte ale vieții de adult.
Cel de-al treilea joc poartă imaginația copiilor într-o aventură epică, în care copiii sunt creatorii propriilor povești, dezvoltând personaje și situații pline de suspans și intensitate.Ultimul joc ajută copiii să își consolideze cunoștințele despre litere și cuvinte, îmbunătățindu-și vocabularul. Este o modalitate excelentă de a face învățarea alfabetului distractivă și interactivă, potrivită pentru întreaga familie sau grupuri de copii.
Așadar, redescoperim bucuria jocurilor alături de cei mici cu aceste 4 jocuri pe hârtie simple și antrenante pentru copii de +5 ani. Încurajați imaginația copiilor, dezvoltați-le abilitățile și petreceți timp de calitate într-un mod creativ!
1. JOCUL Ghici ce desenez aici!
Vârsta recomandată: +5 ani
Materiale: hârtii și creioane, imagini sau fise cu forme abstracte și/sau geometrice.
Jocul poate fi jucat cu plăcere în familie sau de grupuri de copii care intră într-o competiție distractivă pentru a-și testa imaginația.
Cum se joacă Ghici ce desenez aici!
Copiilor li se arată o imagine și ei trebuie să deseneze cât mai multe obiecte/ființe plecând de la forma respectivă.
Exemple:
- Un pătrat poate fi transformat într-o casă, o cutie de cadouri, o masă, un scaun, etc.
- Un triunghi poate fi transformat într-un munte, un acoperiș, o piramidă, etc.
- O sticlă poate fi transformată într-un robot, un personaj de desen animat, etc.
Runda este câștigată de copilul care desenează cele mai multe obiecte/ființe ce pot fi identificate cu ușurință. În runda următoare copiilor li se arată o altă formă și jocul continuă în același fel.
2. JOCUL X și 0
Vârsta recomandată: +5 ani
Materiale: hârtie și creion/pix
Cum se joacă X și 0
Jocul se joacă în doi. Pe o foaie de hârtie se trasează un pătrat cu 9 căsuțe (câte trei căsuțe pe linie). Fiecare jucător va plasa pe rând un X sau un 0, încercând să creeze o „linie” completă pe diagonală de X-uri sau 0-uri, orizontală sau verticală. Jucătorul care începe pune un X.
X și 0 îi ajută pe copii să-și dezvolte capacitatea de concentrare și atenția, gândirea logică și strategică, dar și imaginația.
Descarcă fișa de joc de mai jos sau cumpără jocul de aici [link afiliere].
DESCARCĂ FIȘA – ALFABETUL ÎN CUVINTE
3. JOCUL Povestea Eroului
Vârsta recomandată: +5 ani
Materiale necesare: Coală de hârtie și creion/creioane colorate
Cum se joacă Povestea Eroului
Un adult joacă rolul ghidului iar copiii (poate fi și unul singur) vor fi creatorii unor povești proprii. Ei vor trebui să deseneze povestea pe hârtie, sub forma unei benzi desenate! Fiecare copil va lua câte o coală, o va împărți în 6 părți egale și va începe să deseneze folosindu-și imaginația, conform îndrumărilor și pașilor indicați mai jos pentru a crea povestea.
Poți folosi fișa de mai jos pentru a simplifica procesul.
DESCARCĂ FIȘA – POVESTEA EROULUI
La fiecare pas vei găsi și un exemplu de poveste care să ajute la înțelegerea cerințelor și îndrumărilor activității, dar și pentru a-i inspira pe copii să-și creeze propriile povești captivante și pline de suspans.
Pasul 1: Începeți prin a-i îndruma să aleagă eroul poveștii – personajul principal. După ce fiecare alege personajul, vor trebui să îl deseneze în prima dintre cele 6 căsuțe. Acesta poate fi descris în detaliu, inclusiv cu abilitățile, aspectul sau pasiunile. Poate fi reprezentat și lângă casa în care locuiește.
Exemplu: Copilul alege un dragon ca personaj principal și îl desenează cu o coamă lungă de foc, aripi imense și un zâmbet prietenos. Dragonul se numește Drago și locuiește într-o peșteră magică ascunsă într-un munte înalt.
Pasul 2: Fiecare jucător va alege o misiune importantă/nobilă pe care propriul erou trebuie să o îndeplinească până la finalul poveștii. După ce au decis misiunea, copiii desenează în cea de-a doua căsuță un obiect sau un personaj relevant pentru misiune.
Exemplu: Misiunea lui Drago este să găsească o comoară pierdută care să aducă pace în regat. Pentru aceasta, el trebuie să găsească o hartă secretă pe care o va folosi pentru a ajunge la comoară. El desenează harta și un personaj misterios numit Căpitanul Hărții care știe drumul către comoară.
Pasul 3: Pe măsură ce povestea avansează, personajele se confruntă cu obstacole și provocări. Acum copiii inventează și să desenează aceste obstacole în a treia căsuță de pe hârtie, astfel încât povestea să devină din ce în ce mai captivantă.
Exemplu: În drumul său, Drago se confruntă cu obstacole precum un râu furios și un pod rupt. El desenează aceste obstacole și un pește prietenos numit Peppy care îl ajută să traverseze râul și să repare podul.
Pasul 4: În orice poveste, există și personaje care ajută eroii. În cea de-a patra căsuță copiii imaginează și desenează pe hârtie aceste personaje în detaliu – cum arată, ce puteri au și cum îi sprijină pe eroi.
Exemplu: Drago întâlnește un personaj amuzant numit Bufnița Înțeleaptă care îl învață despre puterile sale speciale și îi oferă sfaturi în timpul călătoriei. Drago îl desenează pe Bufniță cu ochelari mari și cărți în jurul său.
Pasul 5: Aici povestea atinge punctul culminant, cu o confruntare epică între bine și rău. Copiii detaliază această confruntare, ce se întâmplă și cu ce intensitate, în cea de-a cincea căsuță a benzii desenate.
Exemplu: Punctul culminant al poveștii are loc într-o peșteră întunecată, unde Drago se confruntă cu un dragon malefic numit Vulpea de Foc. Ei se luptă cu flăcări și fulgere, iar Drago reușește în cele din urmă să-l învingă. Copilul desenează această scenă epică.
Pasul 6: Orice poveste are un final. Întrebați copiii cum se încheie povestea: reușește eroul să-și îndeplinească misiunea sau nu? Ce se întâmplă cu personajele negative și cu ajutoarele? După ce copiii descriu finalul, în cea de-a șasea căsuță ei pot desena personajul principal așa cum arată la sfârșitul poveștii.
Exemplu: La sfârșitul poveștii, Drago găsește comoara și o duce înapoi în regat, aducând pace și prosperitate. Vulpea de Foc devine prietenul lui Drago, iar Căpitanul Hărții îi mulțumește pentru ajutor. Drago desenează o scenă de sărbătoare în care toate personajele sărbătoresc împreună.
La final ghidul îi încurajează pe copii/copil să-și dezvolte ideile, să adauge detalii, să coloreze așa cum vrea și să exprime sentimentele care apar în timpul creației. El poate pune întrebări suplimentare dacă observă că asta stimulează dezvoltare poveștii. Cea mai importantă regulă este ca ghidul să nu influențeze în niciun fel povestea, pentru a permite imaginației copiilor să zboare liber.
4. JOCUL Alfabetul în cuvinte
Vârsta recomandată: +5 ani
Materiale: hârtie și creion/pix
Un joc prin care consolidăm cunoștințele copilului despre lumea literelor. Un grup de copii va aprecia cu siguranță competiția în care vor intra pentru a-și testa vocabularul.
Cum se joacă Alfabetul în cuvinte
Fiecare jucător primește o coală de hârtie pe care ați scris toate literele alfabetului pe verticală, în ordinea lor. Sau folosiți fișa de mai jos.
DESCARCĂ FIȘA – ALFABETUL ÎN CUVINTE
Apoi, setați un cronometru și stabiliți un premiu pentru câștigător. Provocați jucătorii să numească cât mai multe cuvinte care încep cu fiecare literă din alfabet.
Jocul este câștigat de jucătorul care reușește să scrie cea mai lungă listă de cuvinte corecte în cel mai scurt timp. Este o aventură a literelor care va face din învățarea alfabetului o experiență distractivă și educațională pentru toată familia.
Aceste jocuri simple pe hârtie sunt mai mult decât simple activități de divertisment pentru copiii de peste 5 ani. Ele sunt o oportunitate valoroasă de conectare cu cei mici și de a le dezvolta imaginația, gândirea logică și abilitățile sociale. Ele pot aduce bucurie și creativitate atunci când copiii se adună în grupuri, sau oferă părinților posibilitatea de a petrece timp de calitate alături de aceștia.