VIDEO. O perspectivă nouă asupra oboselii și epuizării și cum putem aborda aceste probleme în viața noastră agitată, prin înțelegerea și integrarea celor șapte tipuri de odihnă pentru o viață mai sănătoasă și echilibrată.

Saundra Dalton-Smith este medic specialist de medicină internă și a fost prezentă pe coperta a numeroase publicații media, printre care Women’s Day, Redbook, First For Women, MSNBC, CBS și Prevention. Cea mai recentă carte a sa, intitulată „Sacred Rest: Recover Your Life, Renew Your Energy, Restore Your Sanity” (Odihna sacră: recuperați-vă viața, reîmprospătați-vă energia, restabiliți-vă sănătatea), oferă o perspectivă inovatoare asupra celor șapte tipuri de odihnă.

Acest articol se bazează pe prezentarea TED „The real reason why we are tired and what to do about it”, în care dezvăluie motivul real pentru care ne simțim cronic obosiți, chiar și atunci când dormim suficient. Prezentarea este plină de informații interesante și concise, oferă o perspectivă nouă asupra oboselii și epuizării și cum putem aborda aceste probleme în viața noastră agitată.

5 Animații Emoționante despre Legătura Maternă

Într-o lume ce suferă de oboseală cronică trebuie să înțelegem că somnul și odihna nu sunt același lucru. De fapt există șapte tipuri de odihnă și mulți oameni nu beneficiază de celelalte tipuri de odihnă de care au nevoie, pe lângă somn.


 RECOMANDARE


Pe lângă odihna fizică, celelalte șase tipuri de odihnă sunt descrise în felul următor:

  1. Odihna mentală: Aceasta implică liniștirea minții și luarea de pauze pe parcursul zilei pentru a calma activitatea mentală. Poate fi obținută prin programarea de pauze și notarea gândurilor persistente înainte de somn.
  2. Odihna senzorială: Supra-stimularea produsă de lumini, ecrane și zgomot poate copleși simțurile. Rezervarea de momente intenționate pentru a închide ochii, deconectarea de electronice și minimizarea stimulilor senzoriali ajută la restabilirea echilibrului senzorial.
  3. Odihna creativă: Acest tip de odihnă reînvie sentimentul de uimire și mirare prin aprecierea frumuseții naturii și implicarea în artă. Crearea unui spațiu de lucru inspirant poate stimula creativitatea și inovația.
  4. Odihna emoțională: Odihna emoțională implică exprimarea liberă a sentimentelor și eliminarea comportamentelor prin care le facem celorlalți pe plac. Necesită autenticitate, împărtășirea lucrurilor dificile și stabilirea de limite.
  5. Odihna socială: A ne înconjura cu oameni pozitivi și care oferă sprijin, a acorda prioritate relațiilor față în față și a evitarea influențele negative ajută la atingerea odihnei sociale. Aceasta previne epuizarea emoțională cauzată de relațiile lipsite de susținere.
  6. Odihna spirituală: Acest tip de odihnă depășește planul fizic și mental, conectându-se cu un sentiment de scop, apartenență și ceva mai mare decât sinele. Participarea la practici precum rugăciunea și comunitatea sprijină odihna spirituală.

8 Activități de Voluntariat Adaptate Copiilor: Cum Să-l Implici pe Cel Mic în Ajutorarea Comunității

Prezentarea se încheie prin sublinierea faptului că doar somnul nu poate restaura pe deplin oamenii și este necesară o revoluție în ceea ce privește odihna. Prin înțelegerea și integrarea celor șapte tipuri de odihnă, oamenii pot depăși deficitul de odihnă, reducând epuizarea și atingând o viață mai sănătoasă și echilibrată.

[subtitrare automată disponibilă în engleză]

20 Jocuri de Memorie Distractive pentru Copii de 3-7 Ani

Abonează-te la Newsletterul Gokid! Fii la curent cu cele mai noi evenimente, cursuri şi locaţii pentru copii!

EVENIMENTE SI ACTIVITATI LA CARE MERGEM CU COPILUL

NICIUN COMENTARIU

ADAUGĂ COMENTARIU