Jocurile de cărţi îi ajută pe copii să îşi dezvolte atât aptitudinile cognitive cum sunt atenţia, concentrarea sau memoria, cât şi pe cele sociale, de rezolvare a problemelor în timp limitat şi chiar motorii.
Dacă îţi doreşti să îţi înveţi copilul să joace cele mai cunoscute şi îndrăgite jocuri de cărţi sau vrei să jucaţi împreună în familie un joc de cărţi, te invităm să alegi unul din lista de mai jos. Vezi câţi jucători pot participa la fiecare şi dacă se poate juca pe echipe. Nu uita că pentru fiecare joc poţi folosi o numărătoare distractivă pentru a desemna cine începe jocul!
CUPRINS
RĂZBOI | TABINET | MACAO | ŞEPTICĂ | TROMBON | TOCI | POPA PROSTU’ | KEM’S | DU-TE LA PEŞTE! | KILLER
Cele Mai Îndrăgite Jocuri de Cărţi pentru Copii
Interacţiunea cu ceilalţi jucători şi nevoia de a negocia îi permit celui mic să îşi dezvolte inteligenţa emoţională într-un mediu familiar şi într-un mod distractiv. Factorul arbitrar îi permit copilului să intre în competiţie cu empatie faţă de oponent, cu grijă permanentă pentru relaţie, pentru ca jocul să continue.
În scurt timp vei vedea că jocul de cărţi va deveni una dintre modalităţile preferate atunci când căutaţi activităţi distractive pentru petrecerea timpul liber în familie acasă.
JOC | NUMĂR JUCĂTORI | SE JOACĂ PE ECHIPE | NUMĂR CĂRŢI
RĂZBOI | >2 | NU | 52
TABINET | 2,3 / 4 (2 echipe) | DA | 52
MACAO | 2-6 | NU | 54*
ŞEPTICĂ | 2,3 / 4 (2 echipe) | DA | 32 / 30**
TROMBON | >2 | NU | 52
TOCI | >2 | NU | 52
POPA PROSTU’ | >2 | NU | >9
KEM’S | 4/6 (2/3 echipe) | DA | 52
DU-TE LA PEŞTE! | 2-5 | NU | 52
KILLER | >4 | NU | >4***
*inclusiv 2 jokeri
** 30 la jocul în 3
*** egal cu numărul de jucători
Îţi recomandăm: 99 de Jocuri Distractive din Copilărie. Jocuri în Aer Liber şi de Interior
RĂZBOI
Un joc de cărţi simplu ce se poate juca de către cei mai mici dintre jucători.
Necesare
Se joacă cu un pachet de 52 de cărți (fara jokeri).
Jucatori
Minim jucatori: 2
Nu exista un număr maxim de jucatori, însă fiecare jucător ar trebui să aibă un număr rezonabil de cărţi în mână. Merită încercat în cel mult 5.
Reguli de joc
Cărțile se împart în mod egal. Dacă nu se pot împărți în mod egal atunci se scot din joc începând cu cele mai mici (2, 3, etc) atâtea cărți cât este nevoie. Asul este cea mai mare carte la Război, urmat de K (rege), D (damă), J (valet) , 10 etc.
Cărțile fiecărui jucător stau sub formă de teanc, cu fața în jos. Se alege primul jucătorul care pune o carte jos și jocul poate începe.
Primul jucător etalează pe masă prima carte din teanc cu fața în sus. Ceilalți jucători, în aceeași ordine, vor da câte o carte din teancul propriu. Runda este câștigată de cel ce a etalat cartea cea mai mare. Dacă doi sau mai mulți jucători au aceeași carte (de exemplu 7🖤 – 7❤️ sau 2♦️ – 2♣️ etc), atunci se declară “război” și fiecare jucător implicat în război va pune peste cartea de război, în ordine, numărul de cărți indicat de cartea de război (de exemplu fiecare pune câte 7 cărți sau câte 2 cărți etc). Războiul cu As presupune etalarea a 11 cărți.
Îţi recomandăm: 88 Animaţii Scurte Premiate cu Oscar. Lista Completă 1931-2020
Războiul este câștigat de cel care are cartea cea mai mare la final. Acesta ia toate cărțile etalate în “război”.
Dacă la finalul războiului cărțile sunt din nou de același fel, începe un nou război, după aceleași reguli.
După terminarea războiului, câștigătorul ia cărțile câștigate și le pune la finalul propriului teanc.
Scor
Câștigătorul jocului este cel care acumulează toate cărțile de joc de pe masă iar ceilalți jucători nu mai au cărți în mâna.
♦
TABINET
Tabinetul este un joc de cărți relativ simplu, care poate fi jucat atât de către adulți cât și de către copii.
Jocul este recomandat copiilor pentru copii pentru că îi stimulează să facă calcule simple in minte și sa facă combinări matematice cu cărțile (valorile acestora). De asemenea exersează memoria copiilor pentru că îi determină să țină minte ce carți s-au mai jucat astfel încât să știe ce cărți se pot pune pe masă.
Necesare
Se joacă cu un pachet de 52 de cărți (fara jokeri).
Îţi recomandăm: 10+ Super Idei de Petrecut Online 10 Minute Speciale cu Copilul Tău
Jucători
Se poate juca în 2, 3 sau 4 jucători (care pot face chiar şi 2 echipe).
Reguli de joc
Se ia pachetul de cărți amestecându-se acestea și se distribuie 4 cărți primului jucător (cel care primește cărți primul), care are dreptul să aleagă ce cărți i se dau, adică le poate refuza dacă nu sunt bune (nu are voie să refuze dacă sunt 2 cărți cu puncte – exemplu D, J, K, A, 2 trefla si 10) și le întoarce pe față, lăsându-le la masă. În aceste condiții i se dau alte șase cărți pe care nu are voie să le mai refuze. Daca acceptă cele 4 cărți inițiale i se mai dau 2 cărți (un total de 6 cărți). Ulterior celorlalți jucatori li se distribuie tot cîte 6 cărți. Dacă primul jucător nu a refuzat, după ce s-au distribuit cărțile tuturor jucătorilor, se intorc urmatoarele 4 cărți cu fața-n sus. Nota Bene: nici un alt jucător cu excepția primului nu poate arunca jos 4 cărți, regula cu alesul cărților aplicându-se numai la primul jucător).
Scopul este să faci cât mai multe puncte la final.
Având în vedere că fiecare carte are valoarea înscrisă pe ea (A=11 sau 1, J=12, D(Q)=13, K=14) se încep calcule pentru a ridica de pe masă cât mai multe cărți a căror valoare însumată este egală cu valoarea unei cărți din mâna celui care trebuie sa joace. Cu aceeași carte se pot ridica mai multe seturi de perechi a căror sumă este egală cu cartea care se joacă. De exemplu cu un 9 se ia un 2 și 7, cu un valet dacă la masa ai un zecar și un doiar, 2 + 10 = 12, deci cu valetul poți lua zecarul si doiul. De-altfel poți lua de pe masă în orice combinație, numai să fie egal cu ce ai tu în mană.
Vezi şi: 9 Jocuri pentru Copii de Peste 5 ani. Idei de Activităţi Distractive în Casă
Fiecare jucător pune carțile luate într-un teanc cu fața în jos. Dacă cel care trebuie să joace nu poate ridica nimic de pe masă trebuie să pună o carte jos pe care o vrea, din mână. Dacă unul dintre jucători ia toate cărțile de pe masă, se cheamă ca a făcut o tablă (trebuie să întoarcă o carte din cărțile pe care le-a luat de pe masă cu fața în sus ca să nu uite de tablă). Daca un alt jucător sau echipa adversă a făcut o tablă, cel care a făcut înainte tabla, trebuie să o “ridice” (adică să reântoarcă cartea cu fața în jos). Tabla valorează un punct.
După ce se termină toate cele 6 cărți din mană, se împart iarași din pachet câte 6 cărți pentru fiecare jucător. Dacă la sfârșit nu mai sunt câte 6 cărți de fiecare jucător, se împart cărțile în mod egal la fiecare jucător, astfel încât fiecare să aibă acelasi număr de cărți. Se pun din nou 4 cărți jos din teancul inițial dacă nu rămane nici o carte.
Jucătorul care ia o carte de la masă ultimul (adică cel care a luat Ultima mână) are dreptul să ia toate cărțile care sunt pe masă, dar numai cu condiția ca până la terminarea jocului nimeni să nu mai ia nimic de pe masă.
Scor
La final se calculează câte puncte are fiecare. La număratul punctelor fiecare „tablă” e un punct. K, Q, J, As, 10 valoreaza cate un punct. 10 de caro (romb) si 2 de treflă care se numesc “văcuțe” = 2 puncte Cine are mai multe puncte a câștigat.
Sursa: https://ro.wikipedia.org/wiki/Tabinet
♥
MACAO
Macao este un joc de cărți interactiv foarte popular, cu diverse variante de joc.
Necesare
Se folosesc toate cele 52 de carți din pachet, inclusiv Jokerii negru și roșu.
Jucători la Macao
Macao este un joc individual și nu se poate juca pe perechi.
Numărul de jucători este de minim 2 și maxim 6, astfel încât dupa împărțirea cărților să rămână un număr rezonabil dintre acestea, pentru a putea fi desfășurat jocul.
Scop
Câștigătorul este acela care rămâne primul fără cărți în mână. Când doi, trei sau patru oameni joacă, ultimul jucător care mai are cărți în mână pierde jocul. Când cinci sau șase oameni joacă, jocul este oprit atunci când al treilea om termină jocul.
Îţi recomandăm: 44 de Activităţi în Casă cu Copilul. Cum Petrecem Timp Plăcut în Familie
Pregătire
Dupa ce sunt amestecate cărțile, fiecare jucător primește 5 dintre ele, apoi se întoarce pe față următoarea carte din pachet, iar restul cărților se pun teanc pe masă cu fața în jos. Cartea întoarsă nu trebuie să aibă funcție specială.
Reguli de joc Macao
Jucătorul care începe trebuie să adauge o carte cu același semn (de exemplu inimă roșie peste inimă roșie, treflă peste treflă, etc.) ori aceeași valoare (număr)/figură cu cea întoarsă de pe masă (de exemplu peste K de roșu se poate pune K de treflă, etc.). În ordine, ceilalți jucători pot oferi cărți cu același semn ori valoare (număr)/figură ca cele puse de jucătorul anterior. Dacă un jucător are mai multe carți de aceeași semn ori valoare (număr)/figură, poate să le adune (pe toate sau numai o parte dintre ele) și să le pună în teancul de jos pe toate într-o singură tură dacă are o carte dintre cele 3 de același semn, culoare ori valoare (număr)/figură ca ultima de jos. (se spune ca se joacă „pe pachețele” sau “la duble”).
Dacă jucătorul respectiv nu poate sau nu dorește să pună nici o carte el va trage una din teancul de cărți rămase (dacă ea este de același semn ori valoare (număr)/figură cu cea pusă anterior, poate să o pună direct pe masă) și se trece la următorul jucător. Cărțile care rămân pot fi date în orice ordine. Dacă nu mai sunt cărți jos în teancul de unde se trag cărți, atunci se pune deoparte ultima carte pusă jos de un jucător și se întorc cu fața în jos celelalte cărți dupa ce vor fi amestecat din nou. Acesta este noul teanc pentru a trage cărți.
Când un jucător rămâne cu o singură carte în mână el trebuie neaparat să spuna „Macao” căci altfel daca spune altcineva în locul lui „Macao” este nevoit să „umfle” (să tragă) 5 cărți.
Cărți cu funcții speciale (pot fi puse peste orice carte)
Dacă unul dintre jucători a pus o carte cu funcție specială (2, 3, 4, Joker, K sau A ori mai multe cărți de aceeași valoare) atunci următorul jucător va executa instrucțiunile acestei cărți speciale.
2 (sau 3): Următorul jucător trebuie să ia de jos 2 (sau 3) cărți; (se poate da 2 peste 3 sau invers)
K – dacă e K roșu atunci următorul jucător trebuie să ia 5 cărți de jos. Dacă e K negru atunci jucătorul de dinainte trebuie să ia 5 cărți de jos;
Mentiune:
– jucătorul care urmează și ar trebui să “umfle” cărțile, în cazul în care doreste și dispune de o carte 2, 3, K, Joker, poate reporta „umflătura” la următorul jucător [poate să pună și el un 2, 3, K, Joker său mai multe cărți de 2, 3, K, Joker dacă le are în mână) și tot așa. Dacă se adună mai mulți de 2, 3, K, Joker unul peste altul, cel care nu pune o carte pentru „report” este nevoit să ia de jos suma tuturor cărților („umflăturilor”) puse jos în suita respectivă (de exemplu dacă se aduna 3 cărți de 2, următorul jucător trebuie să ia de jos 6 cărți). K reportează suma “umflăturilor” în sens anterograd său retrograd în funcție de culoare.
– NU se respecta regula de baza a Macao cu semnul ori valoarea (numărul)/figura față de ultima carte pusă în teanc (adica dacă jos e 3 de o anumită culoare poți da 2 în contratac de aceeași culoare dar si acelasi semn.)
VIDEO. Comportamentul Animalelor. Animație Nominalizată la Oscar 2019
– 4 – următorul jucător iși pierde rândul; Cand un jucător pune jos mai mulți de 4, următorul jucător iși pierde același număr de ture de joc cu numărul cărților de 4 puse jos. Dacă are și el 4, poate să pună deasupra, dar nu este obligatoriu. Următorul jucător poate să faca la fel, său să piarda randul în joc – același număr de tururi, cate cărți de 4 sunt puse jos.
Așii și Jokerii sunt singurele cărți care fac abatere de la regula esențială a jocului
– Jokerul poate fi pus peste orice altă carte, iar cel care pune J jos poate să ceara orice carte (în afara de 2, 3, 4, J, K și A), adică să schimbe ceea ce se află jos, cu orice (în afara de execepțiile menționate), dar nu este obligatoriu. Următorii jucători trebuie să dea jos cărțile cerute său un alt J pentru a le substitui. Cererea este valabilă pentru un singur tur.
– Joker negru, Joker roșu (colorat): următorul este nevoit să umfle 5 sau 10 cărți.
– A – poate fi pus peste orice altă carte, iar cel care pune A jos poate să ceara cărți de un semn sau culoare anume. Situația este similară cu cea a lui J, iar următorul jucător este obligat să pună carte la culoarea sau semnul specificat.pentru a termina trebuie rostit cuvantul macao DACA aveti dubluri tot trebuie rostit cuvantul macao pentru a termina
Tactici de joc la Macao
Pentru a scăpa cât mai repede de cărți este de preferat să păstrezi cât mai mult în mână (drept ultima carte) un AS sau un Joker pentru că ele pot fi puse peste orice altă carte.
Macao ține într-o măsură mai mică de tactică și într-una mai mare de ce „noroc la cărți” are jucătorul.
Variante de joc
Macao pe puncte
Regulile
Sunt aceleași.
Diferențe
La sfârșit când prima persoană a închis, se încheie jocul și fiecare iși număra punctele din mână.
Punctele sunt date de valorile cărților. Astfel cărțile de la 2 la 10 reprezinta punctajul înscris pe ele (ex: cartea 5 înseamna 5 puncte, cartea 10 înseamna 10 puncte). Cărțile de la 12 în sus reprezintă echivalentul subzecimal (ex: J reprezinta două puncte, Q reprezinta trei puncte și K reprezinta patru puncte), iar asul înseamnă 1 punct. Cartea 7 e specială, o data ca reprezinta 25 de puncte, și apoi, pentru ca cine încheie jocul cu ea dubleaza punctele celorlalti din mână, la fel și dacă e prima carte din joc (aceea care se pune pe masă la începutul jocului pentru a da startul), la sfarșitul jocului punctele se dubleaza.
Cand jocul se încheie cu 2, său 3 său joker, obligatoriu, chiar dacă jocul s-a încheiat, următorul jucător umfla respectivele cărți, îndiferent dacă poate contraataca său nu. Joker-ul reprezînta 50 de puncte, dar are avantajul ca se poate da peste orice carte.
Se poate juca de exemplu pana la 500 de puncte, astfel se joacă atâtea jocuri câte sunt nevoie pentru ca un jucător să ajungă la 500. Se face tabel cu jucătorii și se adună punctele jocului tocmai încheiat la suma celor precedente. Cine ajunge primul la 500 a pierdut, și cine are cele mai puține puncte a câștigat.
Jocul de macao pe puncte este ceva mai spectaculos, cu răsturnari dese de situație și clasament.
Tactică
Necesită o alta față de jocul simplu de macao, fiindcă e necesar a se da jos întai cărțile cu valoare mare (10, 9, 8, etc, sau 7 care reprezinta 25 de puncte) pentru a nu rămâne cu ele în mână cand cineva închide. Acum depinde și de tactică, dacă se vrea a se închide cu 7 jucătorul risca și îl ține în mână.
Sunt numeroase situațiile în care cel care a câștigat cu cele mai puține puncte nu a avut cel mai mare număr de victorii de-a lungul întregului joc.
Îţi recomandăm: 15 Tururi Virtuale de Excepţie la Muzee Faimoase Ale Lumii
Macao cu numere
Regulile sunt aceleași dar cărțile speciale sunt diferite. Ele sunt: Joker, A, 7, 5, 4, 3 și 2. Jokerul de negru face jucătorul care urmeazã să ia 5 cărți, iar cel roșu, zece cărți. A poate schimba în orice semn. 7 stopează, adică dacă ai pus o carte care te face să „umfli” poți să oprești „atacul”. 5 reflectă adică când cineva te „atacă” tu poți face jucătorul următor să ia cărțile în locul tău. 4 te face să stai o tură iar 2 (sau 3) face același lucru ca în jocul normal.
Sursa: https://ro.wikipedia.org/wiki/Macao
♠
ŞEPTICĂ
Şeptica este un joc de cărți distractiv care îi ajută pe cei mici să își dezvolte memoria.
Jucători la şeptică
Minim jucători: 2
Maxim jucători: 4
Şeptica se poate juca individual (2-3 jucători) sau pe perechi (4 jucători – câte 2 în echipă).
Necesare
În 2 (sau 2 echipe de) jucători se folosesc doar 32 de cărți, cele mai mari decât 7 şi aşii.
În 3, se joacă cu 30 de cărți – din pachet se scot doi optari (8).
Recomandare: Jocuri de Petrecere pentru Copii. Jocuri pentru Aniversări şi Întâlniri de Copii
Pregătire
Un jucător este ales pentru a împărți cărțile. Jucătorii primesc câte 4 cărți la întâmplare.
Cărțile care „taie”:
7 (la jocul în 2 sau pe perechi),
7 și cei 2 optări (8) la jocul în 3
Cărțile considerate cu puncte: 10, A
Reguli de joc Şeptică
Jucătorii etalează câte o carte în ordinea aleasă.
La începutul fiecărei runde jucătorii trag din nou cărți din teanc pentru a avea 4 cărți în mână.
Jocul de Septică în 2 jucători
Primul jucător pune o carte jos. Următorul e obligat să pună de asemenea o carte jos. Dacă „taie” cu 7 sau cu o carte identică cu cea pusă de primul jucător, îl obligă pe celălalt să pună o carte în continuare. Primul jucător poate tăia la rându-i cu 7 sau cu o carte identică, sau poate pune jos orice altă carte. Dacă primul jucător a pus o carte jos și al doilea nu a tăiat, cărțile de pe masă sunt luate de către primul jucător. Dacă al doilea nu a tăiat atunci primul ia cărțile. Însă primul poate continua jocul dacă poate tăia.
Jocul de Septică în 3 jucători
Aceleași reguli sunt aplicate, doar că trebuie să ținem cont că se poate tăia și cu cei doi optari (8) aflați în joc.
Jocul de Septică în 4 jucători
Aceleași reguli sunt aplicate, doar că inițial se fac două echipe și punctele acumulate individual sunt contorizate pe echipă.
VIDEO. 11 Oraşe Europene Pitoreşti Vizitate la Pas. Tururi virtuale 4K în Centre Istorice
Scor
Jucătorul (sau echipa) care are la final cele mai multe puncte câștigă – adică are cele mai multe cărți de A sau 10. Dacă pierzatorul nu ia niciun punct atunci se consideră că învingătorul are 2 victorii.
Dacă se joacă un campionat cu mai multe jocuri de septică, câștigă jucătorul sau echipa cu cele mai multe victorii.
♥
TROMBON
Trombon este numit si „jocul mincinosilor”. Presupune atentie, rapiditate si capacitate de a-ti ascunde emotiile. Pentru ca este dinamic, jocul este si foarte iubit de cei mici.
Necesare
Se joacă cu un pachet de 52 de cărți (fara jokeri).
Jucatori la Trombon
Minim 2 jucători, însă ideal minim 3.
Reguli de joc Trombon
Se impart toate cartile in mod egal.
Primul jucator etaleaza o carte (sau 2, 3) cu fata in jos si spune ce carte este (exemplu: un sapte, sau 2 treiari, sau 3 optari).
Următorul jucător poate sa etaleze si el cel puţin o carte identica, spunand ce carte este (spre exemplu: şi eu un septar, sau 1 treiar). În orice moment oricare dintre jucători, atunci când îi vine rândul poate sa etaleze cărţi sau sa spuna „trombon!”. In felul asta afirma ca nu il crede pe cel care a etalat ultimul carti. El se poate uita la cărţile etalate de jucătorul respectiv. Dacă acesta a zis adevărul cel care a zis „trombon!” ia toate cartile de pe masă. Daca a mintit, cartile sunt luate de jucătorul prins cu minciuna. Jocul continua cu cel care a spus trombon.
Vezi şi: 1-2-3-4-5 Jocuri Offline cu Numere pentru Copii +7 ani. Calculăm și Ne Distrăm în Familie
Jucatorii care reusesc sa faca seturi complete de cărţi ale unui număr le poate pune deoparte si in felul acesta scapa de ele.
Scor
Jucătorul care scapa primul de carti este castigator si evident pierde cel care la final rămane cu cărţi în mână.
♦
TOCI
Toci este un joc de carti simplu ce poate fi jucat cu toti copiii care inteleg cartile si ordinea acestora.
Necesare
Se joacă cu un pachet de 52 de cărți (fara jokeri).
Jucatori la Toci
Minim 2 jucatori
Pregătire
Cărţile se amestecă şi se aşează într-un teanc. Jucătorii fac un cerc sau stau faţă în faţă, cu teancul de cărţi între ei. Fiecare jucător trage pe rând câte o carte.
Pe măsură ce cărţile sunt trase, fiecare jucător le poate aşeza în ordine crescătoare fie în casă, fie în teancul fiecărui jucător.
Ordinea în care se aşează cărţile este A, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, V, D, K.
Reguli de joc Toci
– Primul As tras de oricare către jucători se aşează în mijloc şi devine Casa
– în Casă se pot pune doar cărţi de aceaşi culoare ca cea din casă, în ordine crescătoare
– la ceilalţi jucători se pot pune cărţi de orice culoare, doar în ordine crescătoare
– dacă se trage o carte ce nu poate fi pusă nici la casă nici la alt jucător, cel care a tras-o o etalează în propriul teanc, cu faţa în sus
– jucătorul care pune o carte în casă sau la alt jucător are dreptul să pună o carte din propriul teanc la casă sau la alt jucător, respectând aceeaşi regulă a ordinii crescătoare
– jucătorul care pune o carte în casă sau la alt jucător trebuie să mai tragă o carte
– dacă teancul din mijloc se termină, jucătorul care trebuie să mai tragă o carte îşi întoarce propriul teanc cu faţa în jos şi trage din acel teanc.
– când în Casă s-a terminat de aranjat în ordine crescătoare o culoare, următorul As care va fi tras va fi aşezat în casă
– atunci când un jucător poate pune o carte la casă sau la alt jucător dar nu îşi dă seama şi aşează cartea în propriul teanc, ceilalţi jucători pot striga „toci!”. Atunci jucătorul neatent va fi obligat să păstreze cartea, chiar dacă îşi dă seama de greşeală. Dacă nici un jucător nu strigă „toci!”, jucătorul poate muta cartea până la următoarea mutare a altui jucător
Scor
Jocul este câştigat de cel care scapă primul de toate carţile.
♣
POPA PROSTU’
Popa Prostu’ este un joc de cărţi dinamic şi distractiv, al cărui scop este să faci cât mai repede o pereche sau măcar să nu rămâi cu Popa Prostu’ în mână.
Necesare si Jucatori
Se joacă cu un numar de perechi egal cu cel al jucatorilor (minim 2), plus o carte suplimentara = Popa prostu’.
Reguli de joc Popa Prostu’
Se împart câte 4 cărţi pentru fiecare jucător iar la final o carte va rămâne pe masă, cu faţa în jos.
Primul jucător pune pe masă o carte cu faţa în jos şi ia cartea care se afla pe masă. Următorul jucător procedează la fel şi jocul continuă în acelaşi fel. Scopul jocului este să faci o pereche de 4 cărţi identice, indiferent de număr.
Îţi recomandăm: 25 de Activități cu Copilul în Aer Liber. Cum Ne Jucăm cu Copilul în Parc sau la Picnic
Scor
Primul jucător care reuşeşte să aibă o pereche de 4 le aşează pe masă. Jucătorul care este prins cu Popa Prostu’ în mână este pierzătorul.
♦
KEM’S
Kem’s este un joc de cărţi care se joacă pe echipe, al cărui scop este ca oricare dintre jucători să facă o pereche şi la semnul lui coechipierul să strige „Kem’s”!
Necesare si Jucatori
Se joacă cu un pachet de 52 de cărți (fara jokeri).
Jucatori
4/6 jucatori (2/3 echipe)
Pregătire
- La început se fac echipele (câte 2 persoane).
- Fiecare echipă îşi stabileşte câte un semn secret pe care îl vor face în timpul jocului fără ca echipa celalaltă să îl ştie. Ex: un căscat, un anumit cuvânt, un clipit din ochi, o mână dusă la nas, etc.
- Se împart câte 4 cărţi fiecărui jucător.
Se pun pe masa de joc alte 4 cărţi.
VIDEO. 6 Documentare Autentice de Scurtmetraj Gratuite pentru Copii
Reguli de joc Kem’s
- Nu există o ordine de joc.
- Fiecare jucător poate lua oricând o carte de pe masă şi este obligat să pună alta jos.
- Dacă jucătorii nu mai au ce cărţi să schimbe de pe masă spun despre cărţi că “S-au ars!” şi cărţile de pe masă sunt puse deoparte şi sunt puse 4 cărţi noi pe masă.
- Jucătorii încearcă să facă cât mai repede o pereche de cărţi (ex: o pereche de aşi, adică as de treflă, as de inimă roşie, as de inimă neagră si as de carou). Cel care a reuşit să facă perechea îi face semnul secret coechipierului care spune „Kem’s!”
- În timpul jocului orice jucător îi poate spune „Kem’s!” unui alt jucător din echipa adversă (banuind că celălalt a facut pereche dar nu a reuşit să facă semnul secret). Cel bănuit că a făcut pereche trebuie să arate 2 cărţi diferite. Astfel demonstrează că nu are pereche. Dacă nu arată cele 2 cărţi diferite, echipa lui pierde.
Scor
Echipa care face o pereche şi reuşeşte să transmită semnalul urmat de răspunsul „Kem’s!” câştigă.
♥
DU-TE LA PEŞTE!
Du-te la peşte! este un joc de cărţi simplu ce poate fi jucat de cei mai mici dintre jucători.
Necesare si Jucatori
Se joacă cu un pachet de 52 de cărți (fara jokeri).
Jucatori
2 – 5 jucatori
Pregătire
Fiecare jucător trage câte o carte din pachetul amestecat. Cel care a luat-o pe cea mai mică distribuie cărţile. La jocurile următoare cărţile sunt distribuite de ceilalţi jucători, in ordine, spre stânga (în ordinea acelor de ceasornic).
Numărul de cărţi folosite:
2-3 jucători – fiecare jucător primeşte 7 cărţi;
4-5 jucători – fiecare jucător primeşte 5 cărţi;
Cărţile rămase se pun cu faţa în jos în mijlocul mesei.
VIDEO. Spring. O Animație – Metaforă despre Echilibrul Fragil al Climei și Venirea Primăverii
Reguli de joc
- La început, jucătorii care au primit perechi le aşează în faţă (acumulează astfel 1 punct)
- Primul jucător îi cere oricăruia dintre ceilalţi jucători cărţile de un anumit fel pe care le are în mână. Condiţia este ca chiar el să aibă în mână cel puţin o carte din perechea pe care încearcă să o facă cerând cărţi de la ceilalţi. El poate face cererea astfel: (ex: „Maria, dă-mi toţi aşii tăi!”).
- Cel căruia i se cer cărţi este obligat să le dea. Dacă nu are cărţi din perechea cerută atunci spune „Du-te la peşte!” sau dacă vă e mai ușor, varianta în engleză „GO FISH!”.
- Dacă cel care a cerut cărţi a obținut măcar una, atunci are dreptul să ceară în continuare alte cărţi de la orice alt jucător, până când primeşte răspunsul „Du-te la peşte!”. Atunci este obligat să ia o carte din teancul iniţial şi jocul continuă cu următorul jucător din stânga.
- Perechile făcute se aşează pe masă.
Scor
Jucătorul care acumulează o pereche (adică patru cărţi de acelaşi fel – ex: patru aşi) obţine un punct. Se pot câştiga 13 puncte într-un joc.
Partida este formată din mai multe jocuri. Pentru fiecare joc se obtine un punct. Câştigă cel care are cele mai multe puncte la final.
VIDEO. 10 Animații Scurte Speciale despre Iubire şi Dragoste
♦
KILLER
Killer este un joc distractiv în care cărţile sunt mai puţin utilizate dar care solicită mult atenţia şi capacitatea de ascunde emoţiile.
Necesare
Se joacă cu număr de cărți egal cu numarul de jucători.
Din setul de cărţi nu trebuie să lipsească un AS (A, care va fi Killer) şi un popă (K – care va fi Poliţist). Restul cărţilor pot fi alese aleator, până se ajunge la numărul total de jucători (Ex: un as, un rege, un valet şi un zecar – pentru un joc cu 4 jucători)
Jucatori la Killer
Minim 4
JOCURI. 5 Jocuri Nostime în Maşină cu Copilul. Idei pentru Drumuri Lungi în Familie
Reguli de joc Killer
- Cărţile sunt amestecate şi jucătorii aleg câte una.
Fiecare jucător îşi vede cartea după care o aşează cu faţa în jos până la sfârşitul jocului. - Regele (K) este Poliţist şi pentru a câştiga trebuie să îşi dea seama cine este Killer (ucigaş). Dacă îşi dă seama cine este Killer, are dreptul să îi ceară să se predea o singură dată pe joc spunând „Predă-te, Killer!”. Dacă ghiceşte câştigă jocul. Dacă nu ghiceşte atunci Killer-ul câştigă.
- Asul (A) este Killer şi urmăreşte să „omoare” ceilalţi jucători (oameni buni). El poate face asta făcându-i fiecăruia discret cu ochiul. Fiecare jucător (om bun) care observă că Killer-ul îi face cu ochiul trebuie să se declare mort şi este eliminat din joc. Pentru amuzament el se poate trânti la pământ în mod teatral. Killer-ul câştigă in momentul în care reuşeşte să elimine toţi jucătorii din joc fără a fi descoperit de Poliţist.
Atenţie, Killer-ul nu îl poate omorî pe Poliţist! - Oamenii bun pot anunţa cine a fost Killerul doar la finalul jocului, când toţi jucătorii îşi arată cărţile.
♣
Dacă ţi-au placut aceste jocuri de cărţi simple recomandate pentru copii şi mai ştii şi altele cu care vă distraţi în familie te invităm să postezi un comentariu pentru a le împărtăşi cu noi!